سرانجام کار اوله؛ سولسشر از منچستریونایتد اخراج شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرگزاری خبرنگاران- اوله گونار سولسشر پس از تداوم کسب نتایج ضعیف از هدایت منچستریونایتد برکنار شد.

سرانجام کار اوله؛ سولسشر از منچستریونایتد اخراج شد

به گزارش خبرنگاران، باشگاه منچستریونایتد رسما اوله گونار سولسشر را اخراج کرد. با اعلام وب سایت منچستریونایتد، اوله گونار سولسشر سرمربی نروژی شیاطین سرخ پس از شکست 4-1 مقابل واتفورد از هدایت این باشگاه برکنار شد. مایکل کریک، دستیار سولسشر به صورت موقت در بازی های آینده هدایت منچستریونایتد را برعهده خواهد داشت و باشگاه در پی استخدام یک سرمربی موقت تا انتها فصل خواهد بود.

وب سایت منچستریونایتد همچنین در خصوص اخراج سولسشر نوشت: اوله همیشه اسطوره منچستریونایتد می ماند و در نهایت تاسف مجبور به گرفتن چنین تصمیم سختی شدیم. اگر چه چند هفته اخیر ناامید کننده بود اما نباید تمام کارهایی که او طی سه سال گذشته برای نوسازی پایه های پیروزیت طی بلند مدت انجام داده را نادیده گرفت. از اوله بابت تلاش های خستگی ناپذیرانه اش و لحظات خوبی که برایمان رقم زد به شکلی صمیمانه متشکریم. همیشه آغوش اولدترافورد به روی او که عضوی از خانواده منچستریونایتد است، باز خواهد بود.

نتایج ضعیف و عملکرد نامطلوب یونایتد در فصل جاری در نهایت گریبان اوله گونار سولسشر را گرفت و این سرمربی نروژی بعد از سه فصل از این تیم جدا شد. شنبه شب و در جلسه اضطراری هیئت مدیره پس از شکست 4-1 این تیم در واتفورد، نتیجه بر آن شد که دیگر امکان همکاری به اوله گونار سولسشر وجود ندارد و زمان قطع همکاری فرا رسیده است. پس امروز باشگاه منچستریونایتد جدایی اوله گونار سولسشر را تایید کرده و در ادامه گفت که در پی انتخاب یک سرمربی موقت تا انتها فصل است.

این باشگاه با وجود خرید بزرگ در فصل تابستان جیدون سانچو، کریستیانو رونالدو و رافائل واران، نتایج خوبی در فصل جاری در لیگ برتر نگرفته و در هفته های اخیر متحمل شکست های سنگینی شده است. سولسشر در دسامبر 2018 در ابتدا به صورت موقت هدایت این تیم را برعهده گرفت و در ادامه و بعد از کسب نتایجی خوب از جمله غلبه بر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان، قرارداد او دائمی شد.

اما این سرمربی نروژی در طول این سه سال حتی پیروز به کسب یک جام هم نشد و فصل گذشته یونایتد تحت هدایت او در لیگ برتر به مقام دوم و در لیگ اروپا به نایب قهرمانی رضایت داد. علیرغم حمایت سرالکس فرگوسن و مدیرانی چون اد وودوارد و ریچارد آرنولد بعد از شکست مقابل لیورپول، در نهایت باخت سنگین مقابل واتفورد انتها کار سولسشر را رقم زد.

در بیانیه باشگاه آمده است: اوله گونار سولسشر همیشه یک اسطوره برای باشگاه منچستریونایتد خواهد بود و ما با کمال تاسف مجبور به انجام این تصمیم سخت شدیم. گرچه شرایط در چند هفته گذشته ناامید کننده بوده، اما نباید تمام کارهایی که سولسشر در طول سه سال گذشته برای بازسازی پایه های پیروزیت بلندمدت انجام داده را فراموش کرد.

از اوله برای تلاش های خستگی ناپذیر به عنوان سرمربی صمیمانه تشکر کرده و بهترین ها را برای آینده آرزو داریم. جایگاه سولسشر در تاریخ باشگاه نه فقط به خاطر روزهای حضورش در کسوت بازیکن، بلکه به عنوان یک سرمربی بزرگ و مردی که لحظات بسیار خوبی را برای ما رقم زد، همیشه حفظ خواهد شد. او برای همیشه در اولدترافورد به عنوان بخشی از خانواده منچستریونایتد مورد استقبال قرار خواهد گرفت. حالا مایکل کریک هدایت تیم را برای بازی های آینده برعهده خواهد گرفت و باشگاه در پی انتخاب یک سرمربی موقت تا انتها فصل است.

منچستریونایتد در نهایت حکم به برکناری اوله کنار سولسشر داد و داستان سرمربی نروژی در این باشگاه انتها یافت. اوله که اسطوره منچستریونایتد است، در دوران مربیگری نتوانست توقعات را برآورده کند و یونایتد اکنون در پی انتخاب پنجمین مربی دوران پسا فرگوسن است. سولسشر سال گذشته یونایتد را به فینال لیگ اروپا رساند اما در ضیافت پنالتی ها برابر ویارئال بازنده شد. او نتوانست همچون مورینیو یونایتد را به قهرمانی این جام برساند و در حال حاضر شیاطین سرخ در لیگ برتر با قعر جدول فاصله شان نزدیک تر است تا صدر جدول(11 امتیاز در مقابل 12 امتیاز) .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1389

به "سرانجام کار اوله؛ سولسشر از منچستریونایتد اخراج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام کار اوله؛ سولسشر از منچستریونایتد اخراج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید