واکنش فرانسه به توافق آتش بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، ایرنا نوشت: فرانسه در واکنش به توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد مساله قره باغ، ضمن تاکید بر شروع مجدد مذاکرات بین طرفین درگیر فراتر از توافق آتش بس برای حل و فصل پایدار درگیری ها، به آنکارا در مورد اقدام های مغایر با این هدف هشدار داد.

واکنش فرانسه به توافق آتش بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش تارنمای وزارت خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان با تاکید بر ضرورت انتها دادن به درگیری ها گفت: این تعهدی است که در هفته های اخیر چندین بار توسط طرفین اجرا شده است. این اولویتی به شدت مورد حمایت ماست و ما در چارچوب ریاست مشترک گروه میسنک انتظار داریم جمهوری آذربایجان به شدت به تعهدات خود پایبند بوده و حملات بلافاصله متوقف گردد.

لو دریان همچنین به ترکیه هشدار داد که اقدامی مغایر با این هدف انجام ندهد.

او با اشاره به اعلام توافق آتش بس میان دو کشور که با میانجی گری روسیه صورت گرفت، توضیح داد: فرانسه در حال تجزیه و تحلیل موارد و پیامدهای آن است.

کاخ کرملین روز گذشته بیان کرد که الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان و ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری روسیه بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد 10 نوامبر (روز سه شنبه) به وقت مسکو امضا کردند.

وزیر خارجه فرانسه با تاکید مجدد کشور متبوعش بر دوستی خود با ارمنستان با توجه به پیوندهای تاریخی و فرهنگی گفت: فرانسه در این شرایط سخت، در این زمینه دراماتیک در کنار ارمنستان است تا به طور ویژه از بابت در اختیار قرار دریافت تمام حمایت های بشردوستانه مورد احتیاج اطمینان حاصل گردد.

لودریان با اشاره به شرایط میدانی، جمعیت آواره و درگیری در مراکز شهری و پیامدهای انسانی قابل توجهی که این درگیری به دنبال داشته، حضور مقام های فرانسوی به همراه یاری های پزشکی این کشور در اواخر هفته گذشته را یادآوری کرد و گفت: در روزهای آینده اقدام های اولیه دیگری به منظور تامین یاری های مورد احتیاج ارمنستان انجام می گردد.

وزیر خارجه فرانسه تاکید نمود: فراتر از توافق نامه آتش بس آغاز مجدد مذاکرات بین طرفین در خصوص حل و فصل پایدار درگیری همچنان لازم است.

لودریان گفت: در آنجا، فرانسه تحت ریاست مشترک گروه میسنک سازمان امنیت و همکاری اروپا نقش کامل خود را ایفا خواهد نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه با تاکید بر از سرگیری بدون تاخیر گفت و گوها میان دو طرف گفت: به افرادی که در درگیری های هفته های اخیر آواره شدند باید اجازه بازگشت داده گردد.

ارمنستان و جمهوری آدربایجان در حالی با میانجی گری روسیه به توافق جدیدی برای برقراری آتش بس در قره باغ دست یافته اند که تردیدها درباره پایداری این توافق وجود دارد و این در حالی است که حصول این توافق موجب بروز اعتراض هایی در جامعه ارمنستان نیز شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 734

به "واکنش فرانسه به توافق آتش بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فرانسه به توافق آتش بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید