همه پرسی یونان برای باقی ماندن یا خارج شدن از منطقه یورو نیست

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران: رئیس شورای اروپا تاکید نمود که اتحادیه اروپا به دنبال راهی برای حفظ یونان در داخل منطقه یورو است ولی این شاید بدان معنا باشد که باید به داشتن کشوری ورشکسته در اتحادیه پولی مشترک اروپا عادت کنیم.

همه پرسی یونان برای باقی ماندن یا خارج شدن از منطقه یورو نیست

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا در مصاحبه با وبسایت پلیتیکو در مورد همه پرسی روز یکشنبه یونان در مورد بسته نجات مالی جدید وام دهندگان بین المللی، توضیح داد: شاید ما مجبور خواهیم شد که به زندگی در کنار یکی از اعضای منطقه یورو که با ورشکستگی روبرو شده، عادت کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: این مساله روشن است که همه پرسی درباره ادامه عضویت یا خروج یونان از منطقه یورو نیست.

اظهارات دونالد تاسک در شرایطی است که بعضی رهبران اروپایی پیش از این تاکید نموده اند که همه پرسی در واقع ابزاری برای روشن کردن شرایط آینده یونان در منطقه یورو خواهد بود.

تاسک گفت: اگر یونانی ها در همه پرسی روز یکشنبه، رای مثبت بدهند، فکر می کنم این یک شانس برای باز کردن فصل جدیدی در مذاکرات خواهد بود. در صورت رای منفی، بی شک فضا برای مذاکره کمتر خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی موسسه آیپسوس نیز نشان می دهد که 44 درصد مردم یونان در همه پرسی فردا به طرح وام دهندگان بین المللی برای اعطای یاری مالی جدید به آتن رای مثبت خواهند داد و 43 درصد یونانی ها نیز با این طرح مخالفت خواهند کرد.

این نظرسنجی حاکی است که 12 درصد پاسخگویان هنوز مردد هستند و هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ ننموده اند. دولت چپگرای یونان از مردم خواسته است تا به این طرح پیشنهادی رای منفی بدهند.

یونان و نهادهای مالی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 511

به "همه پرسی یونان برای باقی ماندن یا خارج شدن از منطقه یورو نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی یونان برای باقی ماندن یا خارج شدن از منطقه یورو نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید