هشدار وزیر کشور آلمان درباره خطر روزافزون تروریسم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر کشور آلمان با اشاره به حمله اخیر با چاقو در شهر وورتسبورگ آلمان به وسیله یک مهاجر سومالیایی، پروژه ادغام پناهندگان را شکست خورده ارزیابی نموده و درباره تهدید روزافزون ترور در کشور هشدار داد.

هشدار وزیر کشور آلمان درباره خطر روزافزون تروریسم

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان با اشاره به حمله تروریستی اخیردر وورتسبورگ آلمان مسئله ادغام و هماهنگی مهاجران در کشور را موضوعی شکست خورده ارزیابی کرد.

وی در یک مصاحبه با یک رسانه چاپ این کشور تاکید نمود: وقتی جوانی به مدت 6 سال در یک اردوگاه بی خانمان ها سر می نماید بدون اینکه کسی به او توجهی داشته باشد پس ما نمی توانیم از سیاست های خود در این باره راضی باشیم و این نشان می دهد که آگاهی کافی وجود ندارد.

زیهوفر بعلاوه گفت هنوز انگیزه عامل این حمله به طور کامل روشن نشده و شواهدی درباره روینمودهای اسلام گرایانه افراطی درباره عامل این حمله تروریستی و بعلاوه اختلال روانی او وجود دارد.

هورست زیهوفر بعلاوه گفت: آنچه که او را بیشتر نگران این مسئله می نماید این است که چگونه ممکن است که یک جوان 24 ساله که به صورت قانونی در آلمان اقامت دارد بعد از 6 سال حضور در آلمان در یک پناهگاه بی خانمان ها به سر ببرد. وی گفت: ما نمی توانیم با این مسئله کنار بیاییم.

وزیر کشور آلمان بعلاوه تاکید نمود که کشورها و ایالات آلمان باید این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که آیا کوشش ها برای ادغام مسئله پناهندگان باید تقویت گردد. زیهوفر بعلاوه درباره شرایط تهدیدآمیز از طرف افراط گرایان و تروریسم هشدار داده و تاکید نمود: من نمی خواهم مردم را بترسانم، اما نباید خطرات را نادیده بگیریم.

وزیر کشور آلمان بعلاوه از تشدید تهدیدها و خطرات از طرف افراط گراها در آلمان در دوان پاندمی خبر داده است.

روز آدینه یک مهاجر اهل سومالی در شهر وورتسبورگ با چاقو به عابران حمله نموده و سه زن را کشت و هفت نفر دیگر را مجروح کرد. عامل این حمله تروریستی هم دستگیر شده و در حال بازپرسی است.

اظهارات مهاجمی که در 25 ژوئن با چاقو به شهروندان وورتسبورگ در بایرن آلمان حمله کرد ظن داشتن تعصبات افراط گرایانه در او را قوی تر نموده است.

این مرد سومالی الاصل بعدازظهر آدینه 25 ژوئن (4 تیر) بی علت به افرادی که برای او ناشناس بودند حمله می نماید.

محافل امنیتی می گویند، مهاجم 24 ساله طی بازپرسی اظهاراتی بیان نموده که نشان از تعصب مذهبی او دارد. با این همه هنوز شواهدی مبنی بر ارتباط او با سلفی های افراطی و خشونت طلب به دست نیامده است.

سخنگوی دولت آلمان هم حمله در شهر وورتسبورگ را به شدت محکوم نموده و آن را تکان دهنده خوانده است.

یک فرد ناشناس هم روز گذشته در شهر ارفورت آلمان در خیابان به دو عابر پیاده حمله نموده و آنها را مجروح کرد.

بر اساس اطلاعات پلیس تورینگن این مرد بعد از این اقدام پا به فرار گذاشت. پلیس با هلی کوپتر و سگ های مخصوص این مهاجم را تعقیب نموده و بعد از ظهر روز گذشته دستگیر شد. پلیس این مظنون به ترور را که 32 سال سن داشت در حالی که مجروح شده بود در آپارتمانش پیدا کرد..

دو مجروح این حادثه که 45 و 68 سال سن داشتند به بیمارستان منتقل شدند. به گفته پلیس این دو مجروح به علت زخم های عمیق تحت عمل جراحی قرا گرفتند.

پلیس برای دستگیری این فرد مظنون به ترور از یگان ویژه پلیس جنایی ایالتی استفاده کرد. بر اساس اطلاعات پلیس فرد ضارب یک تبعه آلمانی است.

تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد و پلیس در حال جمع آوری سند و مدرک از شاهدان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1190

به "هشدار وزیر کشور آلمان درباره خطر روزافزون تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر کشور آلمان درباره خطر روزافزون تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید