نحوه تمیز کردن وسایل الکترونیکی؛ از هدفون تا صفحه کلید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وسایل الکترونیکی شما که به بخشی جدا نشدنی از شما تبدیل شده اند، احتیاج به نظافت همیشگی دارند.

نحوه تمیز کردن وسایل الکترونیکی؛ از هدفون تا صفحه کلید

به گزارش the national، ما بیش از هر زمان دیگری مشغول کار با گوشی، لپ تاپ و رایانه های رومیزی هستیم. استفاده از هدفون در طول روز به بخشی از عادت بسیاری از ما تبدیل شده است.

اگر هر کدام از این وسایل به طور مرتب تمیز نگردد، دستگاه های شما می توانند به میکروب گرم تبدیل شوند؛ بنابراین حداقل یک بار در هفته عادت به تمیز کردن وسایل خود داشته باشید. در اینجا نحوه تمیز کردن آن ها را به شما شرح می دهیم.

چگونه صفحه های خود را تمیز کنید

شرکت اپل در خصوص چگونگی تمیز کردن محصولات خود دستور عملی را منتشر نموده است. این شرکت توصیه نموده صفحه گوشی، لپ تاپ و رایانه های خود را با استفاده از الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا دستمال مرطوب ضدعفونی کننده، صفحه کلید یا سایر سطوح بیرونی را به آرامی پاک کنید.

اپل توصیه می نماید که اگر از محلول ایزوپروپیل استفاده می کنید، الکل را مستقیماً روی دستگاه های خود اسپری نکنید بلکه آن را بر روی پارچه میکروفایبر بمالید و سپس دستگاه را تمیز کنید.

تاکید این شرکت این است که به هیچ عنوان از سفیدکننده یا به اصطلاح وایتکس برای تمیزکردن صفحه ها استفاده نگردد، حتی محلول رقیق شده آن.

شما باید به خاطر داشته باشید که حتی اگر محصول شما مقاوم در برابر آب است، آن را درون محلول های آبی و ضدعفونی کننده فرو نکنید. این توصیه ها می تواند برای هر نوع صفحه از هر برندی قابل اجرا باشد.

بعلاوه می توانید تمام صفحه ها را با پارچه ای نرم یا میکروفایبر پاک کنید تا از هرگونه لکه و آلودگی رها شوید. توجه داشته باشید که از پارچه های ساینده، حوله ها، حوله های کاغذی یا سایر مواد که باعث خراش بر روی سطح می شوند، خودداری کنید.

نکته مهم این است که محصولات تمیز کننده سنتی - حتی دارو های طبیعی مانند سرکه - به احتمال زیاد به پوشش دستگاه شما آسیب می رسانند، بنابراین از آن ها برای پاک کردن صفحه ها استفاده نکنید.

چگونه صفحه کلید خود را تمیز نگه دارید

اگر قصد تمیز کردن لپ تاپ یا صفحه کلید رایانه خود را دارید، ابتدا از خاموش بودن و قطع اتصال آداپتور مطمئن شوید.

لپ تاپ یا کیبورد را وارونه کنید و آن را به آرامی تکان دهید تا از شر گرد و غبار و ذره های به جای مانده بین دکمه های صفحه خلاص شوید.

از یک دستگاه هوای فشرده برای از بین بردن گرد و غبار و جدا کردن ذرات به جامانده بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید از یک برس بزرگ نرم برای پاک کردن هرگونه آلودگی بهره ببرید.

سپس یک پارچه میکروفایبر را مرطوب کنید و آن را به آرامی روی سطح بکشید، مطمئن شوید که پارچه آب اضافی ندارد.

ضد عفونی کردن هدفون را از قلم نیاندازید

هدفون های روی گوش را با پارچه ای از جنس میکروفایبر مرطوب شده با آب تمیز کنید. سپس از صابون و آب برای تمیز کردن پوشش بهره ببرید، حتماً روی مناطقی که بیشترین تماس را با مو یا پوست شما دارند، تمرکز کنید.

اگر هدفن شما چرمی است، از تمیزکننده مخصوص چرم بهره ببرید. در غیر این صورت، آن ها را با دستمال مرطوب مخصوص بچه ها پاک کنید. برای رسیدن به بخش های سخت، می توانید از گوش پاک کن بهره ببرید.

هدفن ها و سایر دستگاه های داخلی گوش باید با یک پارچه خشک پاک شوند تا از آسیب تماشا وسایل الکترونیکی داخلی جلوگیری گردد.

شما می توانید برای از بین بردن کثیفی و به جای مانده های موجود در هدفن، از یک برس نرم یا حتی یک مسواک تمیز بهره ببرید. بعلاوه می توانید از گیره کاغذی بهره ببرید تا هرگونه جرم قابل مشاهده را به آرامی بیرون بیاورید.

اما این کار را با احتیاط انجام دهید تا آسیبی نبینید. به خاطر داشته باشید که اگر هدفن شما از مدل های مقاوم در برابر آب است نیز، از شستن آن ها داخل آب اجتناب کنید.

و پایان ...

همانطور که آداب قدیمی به ما گوش زد می کردند، فضای مرتب، فکر را مرتب نگه می دارد؛ بنابراین فضای خود را همواره تمیز و محیط را از آشفتگی ها دور کنید.

به طور مرتب دستگاه ها و لوازم جانبی را با استفاده از روش های صحیح تمیز نگه دارید. چند وقت یکبار این کار را انجام دهید؟ به شما بستگی دارد، اما حداقل یکبار در هفته ضروری به نظر می آید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1518

به "نحوه تمیز کردن وسایل الکترونیکی؛ از هدفون تا صفحه کلید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تمیز کردن وسایل الکترونیکی؛ از هدفون تا صفحه کلید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید