موشک هوا به هوای هایپرسونیک روسیه

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، این موشک R-37M نام دارد و می تواند با سرعتی 6 برابر سرعت صوت معادل 7242 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

موشک هوا به هوای هایپرسونیک روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، رسانه های رسمی روسیه اخیراً گزارش داده اند، این کشور میخواهد یک موشک هوا به هوای هایپرسونیک به جنگ افزارهایش اضافه کند که می تواند 321 کیلومتر را بپیماید و هواپیمایی در این فاصله را هدف قرار دهد.

این موشک R-37M نام دارد و می تواند با سرعتی 6 برابر سرعت صوت معادل 7242 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. موشک یاد شده در واقع بر پایه موشک مدلی خاصی که شوروی در سال 1985 عرضه نموده ، پیشرفته و به روز رسانی آن محسوب می شود.

موشک اصلی R-37 که سال 1985 به وسیله اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی فراوری شده بود، 4.5 متر طول و نیم تن وزن داشت. حال توسعه به رسانی نو موشک یاد شده، فرایند فراوری مدل دیگری به نام KS-172 را که قرار بود به وسیله شرکتی رقیب فراوری شود را زیر سوال برده است.

این موشک که قرار است به وسیله جنگنده های سوخو57 روسیه شلیک شود، قرار است به همراه سیستم جستجوگر هدف فعال مجهز شود تا بتواند هواپیما های دشمن رو در هوا دنبال نموده و آنها را نابود کند.

این موشک هوا به هوای نو روسیه قادر است که جنگنده های دشمن و هواپیما های بهره مند از کنترل هشدار زودهنگام هوابرد یا آواکس را هدف قرار داده و به آنها حمله کند. گفته شده جنگنده های سوخو 57 قطعاً به موشک نو R-37M مجهز خواهند شد.

جنگنده سوخو57

جنگنده های سوخو57 که فراوریشان 120 میلیون پوند هزینه می برد، با بیشینه سرعت 2600 کیلومتر بر ساعت قرار است رقیبی برای جنگنده های اف 22 آمریکا و چنگدو جی-20 چین محسوب شوند.

مقامات کرملین مدعی شده بودند که جنگنده های نوشان که در واقع پنجمین نسل هواپیما ها یا جت های پنهانکار به تعداد می فرایند، قرار سال تا سال 2019 میلادی وارد ارتش روسیه شوند. به همین علت امکان دارد که این موشک ها به صورت پیش فرض در جنگنده های یاد شده تعبیه گردند.

تصویری مفهومی از یک موشک ابر صوتی

پیش از این گفته شده بود که ارتش آمریکا میخواهد در کوشش برای رقابت با چین و روسیه، موشک ابر صوتی توسعه دهد. در آن موقع گفته می شد که روسیه و چین به چنین سلاحی دست یافته اند، اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود نداشت. اکنون که عکس هایی از این موشک ها منتشر شده ، به نظر می رسد در آینده ای نزدیک شاهد معرفی چنین جنگ افزار هایی به وسیله آمریکا و چین باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1241

به "موشک هوا به هوای هایپرسونیک روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک هوا به هوای هایپرسونیک روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید