برترین جهانشهرهای جهان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، فرآیند دنیای شدن موجب بروز تغییرات بسیاری در تمامی قاره ها (به جز قاره قطب جنوب) شده که شامل تغییرات جمعیتی در شهرهای عظیم نیز است. امروزه، حداقل 10 شهر بین المللی در دنیا وجود دارد.

برترین جهانشهرهای جهان

اما شهر بین المللی دقیقاً به چه معناست؟ معمولاً، شهر بین المللی یا جهان شهر با کلان شهر تفاوت دارد که عمدتاً متشکل از جمعیت بالا با فرهنگ و نژاد مختلف است. بنابراین، یک شهر بین المللی، مکانی ست که در آن تعداد کثیری از فرهنگ های گوناگون یافت می گردد. در ادامه با عظیمترین شهرهای بین المللی جهان آشنا خواهیم شد.

دبی

عظیم ترین شهر بین المللی جهان دبی است که در امارات متحده عربی واقع شده است. تا سال 2014، تقریباً 83٪ از جمعیت این شهر، ملیتی خارجی داشته اند. این میزان تفاوت ملیتی، به دلیل رشد سریع مالی این شهر است که شرایط را برای کسانی که در پی فرصت های شغلی مناسب هستند، مهیا نموده است. از دبی با عنوان یکی از امن ترین شهرهای جهان یاد می گردد. همچنین این شهر دارای فرودگاه هایی بسیار شلوغ، 5000 رستوران و مراکز خرید عظیم نیز هست. تمامی این ها، از جمله مواردی هستند که در سراسر جهان خواستار بسیاری دارد.

بروکسل

دومین شهر بین المللی عظیم جهان جایی نیست جز بروکسل. این شهر پایتخت کشور بلژیک بوده و 62٪ از جمعیت آن را خارجی ها تشکیل می دهند. بروکسل مقر اصلی نهادهایی مانند اتحادیه اروپا و ناتو است. این شهر دارای فرهنگی غنی مملو از انواع و اقسام موزه ها، سالن های تئاتر و بناهای تاریخی است. بروکسل همچنین در جذب شرکت های بین المللی بسیار پیروز عمل نموده است. شرکت های یاد شده به همراه خود کارمندان و کارکنانی از کشورهای مختلف دارند که به افزایش جمعیت خارجی این شهر منجر شده است.

تورنتو

شهر تورنتوی کانادا با حدود 46٪ جمعیت خارجی اش، سومین شهر بین المللی حاضر در فهرست ما است. بیش از 200 گروه نژادی گوناگون با بیش از 140 زبان مختلف، تورنتو را خانه خود می دانند. تورنتو که یکی از قطب های مهم صنعتی و مالی کانادا محسوب می گردد، فرصت های شغلی بسیاری ایجاد نموده که خود این موضوع، موجب جذب مهاجران به این مکان می گردد.

اوکلند، سیدنی، لس آنجلس

پس از تورنتو، شهرهای اوکلند، سیدنی و لس آنجلس به طور مساوی در رده چهارم عظیم ترین شهرهای بین المللی جهان قرار دارند. 39٪ از جمعیت این سه شهر را خارجی ها تشکیل می دهند. دلیل بالا بودن این میزان در شهرهای اوکلند و سیدنی، سرمایه گذاری شهرداری مناطق یاد شده بر روی فرصت های شغلی و مالی در بخش های خصوصی و عمومی است که برای محلی ها و مهاجران مثمر ثمر و مفید واقع خواهد شد. در لس آنجلس، جمعیت بالای خارجی ها متشکل از مردم 140 کشور جهان است و همه روزه می توان 86 زبان مختلف را در خیابان های این شهر شنید. کسانی که به دنبال آغاز یک زندگی نو در آمریکا هستند، معمولاً شهر لس آنجلس را انتخاب می نمایند؛ زیرا قوانین این شهر برای مهاجران بسیار ساده است.

دیگر شهرهای بین المللی

دیگر شهرهای بین المللی عظیم جهان عبارتند از سنگاپور با 38٪ جمعیت خارجی، لندن با 37٪ جمعیت خارجی، نیویورک با 37٪ جمعیت خارجی، ملبورن با 35٪ جمعیت خارجی، آمستردام با 28٪ جمعیت خارجی، فرانکفورت با 27٪ جمعیت خارجی و پاریس با 25٪ جمعیت خارجی.

گرایش جمعیت آینده

انتظار می رود شهرهایی که در این فهرست حاضر هستند، به جذب جمعیت خارجی خود ادامه دهند. علاوه بر این که اقتصاد شهرهای بین المللی، فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می نماید، از سوی دیگر افزایش جمعیت خارجی این شهرها موجب به وجود آمدن مناطق و محله های جدید مانند محله چینی ها در یک شهر خاص نیز می گردد. از آن جایی که زندگی در این گونه محله ها برای خارجی ها بسیار راحت است، ترس از آغاز یک زندگی نو در یک کشور جدید نیز برای مهاجران کاهش می یابد. همچنین با پیوستن اعضای خانواده افراد به آن ها، جمعیت شهرهای بین المللی دائماً رو به افزایش است. معمولاً در ابتدا یک یا دو نفر از اعضای یک خانواده به یک کشور مهاجرت می نمایند و پس از سامان دادن به شرایط، اقدام به دعوت کردن دیگر اعضای خانواده خود، برای تجربه یک زندگی بهتر می نمایند. این گرایش موجب افزایش هر چه بیشتر ملیت های مختلف یک شهر می گردد.

منبع: کجارو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 921

به "برترین جهانشهرهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جهانشهرهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید