مطالعات استحکام بخشی آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی انجام می شود

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: مطالعات استحکام بخشی آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی انجام می شود.

مطالعات استحکام بخشی آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی انجام می شود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال امروز سه شنبه 23 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر افزود: در راستای حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و با ارزش و همچنین بازسازی و احیای بناهای به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور، استحکام بخشی آرامگاه مذکور در برنامه واقع شده است.

او گفت: در این مرحله پژوهش های اساسی برای انجام روش های استحکام بخشی و مقاوم سازی بخش های آسیب دیده و نشست کرده تحت نظارت کارشناسان بین المللی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان افزود: همچنین در حال حاضر این اداره کل با دعوت از گروه علمی بین المللی مقاوم سازی و استحکام بخشی میراث معماری (ISCARSAH) تحت نظارت جهانی یونسکو که یکی از تشکل های حرفه ای بین المللی مطالعات و پژوهش بناهای تاریخی است و با پیگیری های مستمر در راستای سفر سال گذشته به استان سمنان، مقرر است در شهریورماه سال جاری مجددا برای تکمیل و اتمام مطالعات حضور پیدا کنند.

آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی که در روستای صوفی آباد شهرستان سرخه واقع شده است مربوط به دوره ایلخانی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 507

به "مطالعات استحکام بخشی آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات استحکام بخشی آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید