شهر کازان میزبان جام جهانی 2018 روسیه (تور روسیه)

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کازان بعد از مسکو و سن پترزبورگ، سومین شهر مهم و مرکز شهر جمهوری تاتارستان در کشور روسیه است که به شهر مناره ها نیز معروف است. این شهر در قسمت اروپایی روسیه واقع شده است و محل تلاقی رودهای وُلگا و کازانکا است. شهر کازان یکی از مراکز اصلی سیاسی، ورزشی، علمی، فرهنگی، بازرگانی و مالی روسیه است. تاریخ کازان به هزاران سال قبل برمیگردد و اسناد و مدارک موجود از تاریخ این شهر محل اولیه آن را بر روی تپه ای دیگ مانند در شهر کرمن نشان میدهد و به همین علت نام کازان که در زبان تاتاری به معنای دیگ است برای این شهر انتخاب شد. این شهر ترکیبی از فرهنگ روسی و تاتاری است و مردم آن به دو زبان روسی و تاتاری صحبت میکنند. کازان به علت امکانات ورزشی و استادیوم پیشرفته ای که دارد از طرف مسئولین به عنوان یکی از شهرهای میزبان مسابقات جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شده است.

شهر کازان میزبان جام جهانی 2018 روسیه (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری کازان

کازان با قدمت هزار ساله خود یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین شهرهای کشور روسیه است که قصرها، کلیساها، مساجد و ساختمان های رنگارنگ که از ویژگی های منحصربه فرد معماری کشور روسیه است در تمام نقاط شهر کازان فرهنگ، سرگذشت و ارزش های مردم تاتار را نشان می دهد. کازان کرملین مشهورترین اثر هنری و تاریخی این شهر نیز در لیست میراث جهانی به ثبت رسیده است. در شهر کازان جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که هر جهانگردی از تماشا آنها لذت خواهد برد و سفر خود را با خاطره ای به یادماندنی به انتها خواهد رساند. یکی از این مکان های تماشای، مسجد مرجانی این شهر است که ساخت آن چهار سال طول کشید و نام آن را به احترام امام جماعت قبلی شهاب الدین مرجانی انتخاب کردند. موزه های این شهر با نمایش آثار ارزشمند شهر کازان، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نمایند. از دیگر مکان های تماشای شهر کازان می توان به برج سویوم بایک اشاره نمود که افسانه ها و داستان های مختلفی در خصوص آن وجود دارد. کازان یکی از شهرهایی است که هرساله علاقمندان بسیاری را برای تماشا جاذبه های گردشگری به سوی خود جذب می نماید.

رستوران های کازان

یکی از لذت های سفر امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی آن شهر است. هرچند غذاهای روسی معروفیت جهانی ندارند اما طعم آنها لذت بخش خواهد بود و کازان یکی از شهرهایی است که آشپزان هنرمند آن با تنوع غذایی در رستوران های محلی و مدرن خود سعی می نمایند تا غذاهای روسی را به معروفیت جهانی برسانند. یکی از برترین رستوران های شهر کازان رستوران Dom Tatarskoi kulinarii است در منوی خود انواع غذاهای روسی، اروپایی، آسیایی و سوپ، گیاهی را سرو می نماید، این رستوران از لوکس ترین و گران قیمت ترین رستوران های شهر کازان است اما بین جهانگرد ها محبوبیت فراوانی دارد. از دیگر رستوران های شهر می توان به دامپایا، مالابار اشاره نمود که غذاهای متنوع و قیمتی مناسب دارند.

مراکز خرید کازان

یکی از لذت های سفر به کازان بازدید و خرید کردن از مراکز خرید آن است. در شهر کازان علاوه بر فروشگاه ها، مغازه های مقرون به صرفه و بازارهای سنتی می توان مراکز خرید و هایپرمارکت های لوکس و مدرن را نیز پیدا کرد. مرکز خرید مگا یکی از مراکزی است که با عرضه محصولات متنوع، جوابگوی تمام سلیقه ها است. مرکز خرید سیتی سنتر کازان، دو ساختمان بزرگ چند طبقه ای است که علاوه بر مغازه های بیشمار دارای رستوران هایی متنوع، سینمایی مجهز، سالن های بازی مخصوص بچه ها، پارکینگ و بسیاری امکانات دیگر است. بازارهای محلی کازان نیز محل مناسبی برای خریدن صنایع دستی و سوغاتی های ویژه کشور روسیه است که در بین آنها می توان مغازه های کاخ کرملین را نام برد. در این مغازه ها می توان انواع روسری، تسبیح، جا کلیدی، سفال، زیرلیوانی و بسیاری اشیای دیگر را با قیمتی مناسب خریداری کرد.

فرودگاه کازان

فرودگاه بین المللی کازان در بخش تاتارستان روسیه و در 25 کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار گرفته است و یکی از بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های کشور روسیه است. با توجه به نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، مسئولین این فرودگاه تمام امکانات را برای آرامش و آسایش تماشاچیان این رویداد بزرگ فراهم نموده اند.

استادیوم کازان

  • استادیوم کازان آرنا در 2013 انتها یافت. این استادیوم در مسابقات جام جهانی 2018 میزبان 6 ملاقات خواهد بود که از مهمترین این بازی ها می توان به ملاقات تیم های ایران و اسپانیا در مرحله مقدماتی، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی و دومین مسابقه یک چهارم نهایی اشاره نمود.

راهنمای سفر به مسکو - جام جهانی 2018 روسیه

استقبال شهر سن پترزبورگ از جام جهانی 2018

معرفی استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه - قسمت دوم

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1651

به "شهر کازان میزبان جام جهانی 2018 روسیه (تور روسیه)" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر کازان میزبان جام جهانی 2018 روسیه (تور روسیه)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر کازان میزبان جام جهانی 2018 روسیه (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید