مسکو : باور نداریم آمریکا بی خیال استفاده از سلاح هسته ای شده باشد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، روسیه دلیلی ندارد که فرض کند آمریکا ممکن است با تجدید نظر در سیاستش، اصل عدم استفاده نخست از سلاح هسته ای را در پیش بگیرد.

مسکو : باور نداریم آمریکا بی خیال استفاده از سلاح هسته ای شده باشد

روزنامه فایننشال تایمز در اوایل پاییز سال جاری گزارش داد که شرکای واشنگتن، از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن، از آمریکا خواسته اند که از گذار به سمت اتخاذ سیاست اول نبودن در استفاده از سلاح های هسته ای دست بردارد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تا به امروز ما اطلاعاتی دال بر اینکه این تغییر سیاست آغاز شده و دقیقاً هم در همین میسر آغاز شده باشد، نداریم و بلکه اطلاعات ما عکس این موضوع را نشان میدهند.

ریابکوف خاطر نشان کرد: تمام سیگنال هایی که گرفته ایم و در حال گردآوری آنها هستیم و مطالعه شرایط و تجزیه و تحلیل مسائلی که باید رویشان کار کنیم، برعکس آن را نشان می دهند -اینکه آمریکایی ها دارند آستانه استفاده از سلاح های هسته ای خود را پایین می آورند و یک بی اطمینانی شدید را در قبال شرایطی که در آن چنین گزینه ای را بتواند در نظر بگیرد، ایجاد نموده اند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه این مصاحبه توضیح داد: هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص نشست احتمالی جدیدی بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور آمریکا و روسیه موجود نیست، زیرا مسکو و واشنگتن در خصوص چارچوب زمانی و پارامترهای آن بحثی ندارند.

ریابکوف گفت: من متوجه افزایش این نوع حقه های نشریات و اطلاع رسانی شده ام. اما در این مقطع ما در خصوص پارامترهای این نشست و چارچوب زمانی امکانپذیر برای برگزاری آن صحبتی نمی کنیم.

این دیپلمات ادامه داد، هیچ تفاهمی در خصوص تاریخ و فرمت احتمالی مذاکرات بالقوه وجود ندارد.

سرگئی ریابکوف به اسپوتنیک توضیح داد، روسیه انتظار دارد که آمریکا در دور بعدی رایزنی های مربوط به ثبات راهبردی در خصوص دکترین هسته ای به روز شده خود شفاف سازی کند. او متذکر شد که تاریخ این نشست هنوز تعیین نشده است.

معاون سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: آنها به کار بر روی یک نسخه به روز شده دکترین هسته ای ادامه می دهند. من معتقدم آنها ملاحظات دیگری دارند که می توانند در صورت برگزاری نشست مجدد به ما ارائه دهند.

این دیپلمات اعلام کرد که مسکو و واشنگتن در حال تحلیل نتایج آخرین دور از این رایزنی ها هستند.

ریابکوف گفت: ما در حال حاضر بر روی تکالیف تمرکز داریم. پس از نشست قبلی، طیف وسیعی از موضوعات وجود داشته که نیازمند تحلیل، مطالعه و نظرات بیشتر بوده است. ما در حال حاضر روی آن تمرکز می کنیم و معتقدیم که آمریکایی ها نیز همین کار را انجام می دهند. من معتقدم ما بر سر تاریخ ها به توافق خواهیم رسید و ما اکنون در راستا تنظیم نشست عمومی بعدی هستیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1362

به "مسکو : باور نداریم آمریکا بی خیال استفاده از سلاح هسته ای شده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو : باور نداریم آمریکا بی خیال استفاده از سلاح هسته ای شده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید