ماه توت فرنگی در آسمان شب

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، این ماه در میان بعضی اروپاییان به ماه رز نیز معروف است، چرا که همزمان با شکوفه های گل رز ظاهر می گردد. اما هیچ یک از دو نام ربطی به رنگ ماه ندارند و این ماه نیز مثل بقیه روز های سال سفید رنگ است.

ماه توت فرنگی در آسمان شب

ماه توت فرنگی، ژوئن 2019

آسمان دیشب (آدینه)، پنجم ژوئن میزبان ماه کامل بود که از قدیم به آن ماه توت فرنگی می گویند.

این ماه که از شب آدینه قابل مشاهده بود، درست بعد از ساعت 9 شب از افق جنوب شرقی در حالی طلوع کرد که خورشید از افق مقابل در حال غروب بود.

بومیان آمریکا به خاطر همزمانی این ماه با فصل عمل آمدن توت فرنگی چنین نامی را برای آن گذاشته اند. این ماه در میان بعضی اروپاییان به ماه رز نیز معروف است، چرا که همزمان با شکوفه های گل رز ظاهر می گردد. اما هیچ یک از دو نام ربطی به رنگ ماه ندارند و این ماه نیز مثل بقیه روز های سال سفید رنگ است.

البته اگر در زمانی که ماه خیلی نزدیک به افق قرار گرفته به آن نگاه کنید ممکن است صورتی یا قرمز باشد، چرا که در این حالت نور ماه از لایه ضخیم تری از جو زمین به چشم ما می رسد.

ماه کامل ژوئن پس از ظهور یک سلسله ماه کامل ظاهر می گردد که به آن ها سوپر ماه می گویند. واقعه سوپر ماه زمانی است که اندازه ماه لحظه به لحظه در آسمان بزرگتر می گردد. این واقعه زمانی رخ می دهد که کره ماه در نزدیک ترین فاصله در مدار زمین قرار گرفته و بنابراین زاویه دید بهتری از چاله ها و گودال های آن وجود دارد.

امروزه نرم افزار های گوناگونی برای ردگیری شرایط ماه در شب وجود دارد که استار چارت، اسکای سفری و اسکای ویو چند مورد آن ها هستند. این برنامه ها جزئیات کاملی از جهت طلوع و غروب ماه را نشان می دهند و معین می نمایند ماه در هر شب معین وارد کدام مرحله یا فاز شده است.

پیش بینی هوا در بریتانیا برای آدینه حاکی از آن بود که مشاهده ماه توت فرنگی ممکن است دچار مشکل گردد (حداقل برای مدتی کوتاه).

طبق گزارش اداره هواشناسی بریتانیا، هوا اندکی آفتابی در بسیاری مواقع بارانی، در بعضی مواقع شدید همراه با رعد و برق پراکنده بود. باران و باد شدید در شمال اسکاتلند که تا نواحی جنوبی ادامه داشت.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 535

به "ماه توت فرنگی در آسمان شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه توت فرنگی در آسمان شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید