طرز تهیه کروسان در خانه

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کروسان یا کروسانت یکی از نان های مخصوص و پر هوادار فرانسوی است که با مغزهای متنوعی تهیه می گردد

طرز تهیه کروسان در خانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از چی شی

مواد لازم کروسان
آرد شیرینی پزیحدود 5 پیمانه
شکر1 قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه فوری1 قاشق غذاخوری
آب ولرم½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
تخم مرغ1 عدد

دستور پخت کروسان

مرحله اول

ابتدا آب ولرم را به همراه شکر در یک ظرف مناسب مخلوط میکنیم، سپس پودر خمیر مایه فوری را اضافه می کنیم و پس از کمی مخلوط کردن درب ظرف را می گذاریم و آنرا به مدت 5 تا 10 دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله زرده و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم، زرده را داخل یخچال قرار می دهیم برای رومال و سفیده تخم مرغ را به همراه نصف لیوان و روغن داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه خمیر مایه عمل امده را به مواد اضافه می کنیم و در حدی که با هم یکدست شوند مخلوط می کنیم. آرد را الک میکینم و کم کم به مواد اضافه می کنیم تا خمیر جمع گردد. خمیر در انتها باید کمی چسبندگی داشته باشد.

مرحله چهارم

به دلیل اینکه جذب آب در خمیرهای مختلف متفاوت است ممکن است به تمام آرد احتیاج نباشد و کمتر مصرف گردد. به همین دلیل مراقب باشید که بیش از حد آرد اضافه نکنید که خمیر سفت و خشک گردد و هنگام پخت پف نکند.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیرمان کمی چسبندگی داشت انرا چند دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم گردد. در ادامه یک ظرف با حداقل حجم دو برابر خمیر را با روغن چرب می کنیم سپس خمیر را چونه می گیریم و داخل ظرف قرار می دهیم.

مرحله ششم

روی ظرف را سلفون می کشیم و در محیط گرم قرارمی دهیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند و حجمش تقریبا دو برابر گردد. پس از اینکه خمیر حجمش دو برابر شد انرا به سطح کار متقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا پفش بخوابد.

مرحله هفتم

حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را به 8 قسمت تقسیم می کنیم و چونه می گیریم. در ادامه چونه ها را تا حد امکان با وردنه باز می کنیم، سپس خمیرهای باز شده را روی هم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا با وردنه خمیر لایه ای را که درست کردیم با قطر نیم سانتی متر به صورت یکدست باز می کنیم. حالا باید با کاتر مثلثی خمیر را قالب بزنیم (اگر کاتر مثلثی ندارید می توانید با کارد به صورت چشمی از داخل خمیر مثلث های یک اندازه برش بزنید)

مرحله نهم

حالا داخل یک از لبه ها مثلث کمی شکلات یا پنیر یا هر چیز دیگری یه سلیقه خود قرار می دهیم و مثلث ها را به صورت لوله ای جمع می کنیم. سینی را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله دهم

خمیرهای لوله شده را با فاصله داخل سینی فر می چینیم و یک پارچه روی خمیرها می کشیم تا به مدت 15 دقیقه استراحت نمایند. حالا فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمانی که خمیرها اماده شدند فر گرم شده باشد.

مرحله یازدهم

برای اینکه فضای فر مرطوب گردد یک کاسه آب جوش هم داخل فر قرار می دهیم. پس از گذشت 15 دقیقه روی خمیرهای را با زرده تخم مرغ رمال می کنیم و در صورت تمایل کمی کنجد می پاشیم و در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حدود 20 تا 25 دقیقه زمان برای پخت خمیر احتیاج است. پس از اینکه کروسان ها پختند، گریل را چند دقیقه روشن می کنیم تا روی کروسان ها نیز طلایی گردد. در آخر نان ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا در دمای محیط خنک شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 871

به "طرز تهیه کروسان در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کروسان در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید