طرز تهیه ترافل شکلاتی، در کمترین زمان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، ترافل شکلاتی، یک دسر بسیار خوشمزه در طرح و رنگ های زیبا و با طعمی به یادماندی هست که حتماً دوست دارید اون رو تجربه کنید. در تهیه این دسر جمع و جور، دست شما برای انواع تزئینات و سفره آرایی بازه. علاوه بر این شما می تونید این دسر رو در انواع طعم ها آماده کنید و به عنوان یه دسر پاییزی هم در دورهمی ها و شب های طولانی پاییز ازش لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا با یک دستور بسیار سریع و ساده، این دسر خوشمزه رو بهتون آموزش بدیم. جالبه بدونید شکلات ترافل (Chocolate truffle) یک نوع شکلات، از شیرینی جات بسیار گران و لاکچری هست. تهیه ترافل های رنگین امروز ما حدوداً یک ساعت و نیم زمان نیاز داره. اندازه موادی که در زیر اشاره می کنیم حدوداً 35 عدد ترافل، به میزان توپ تنیس به شما می ده. به طبع اگر سایزهای کوچک تری رو انتخاب کنید این تعداد بیشتر خواهد شد. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران بلاگ همراه باشید.

طرز تهیه ترافل شکلاتی، در کمترین زمان
مواد لازم برای ترافل شکلاتی
شکلات تخته ای تلخ یا سفید400 گرم
خامه صبحانه 200 گرم
ترافل های رنگی برای کاور کردنبه اندازه لازم
کپسول شکلاتبه اندازه لازم

مراحل تهیه ترافل های رنگارنگ

1. ابتدا شکلات ها را با کمک چاقو برش زده و تکه تکه کنید. آن ها را به ظرف مناسب انتقال دهید و خامه را به آن اضافه کنید. کاملاً به هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

2. در مرحله بعد ظرف را روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بِن ماری شکلات ها ذوب شوند. (روش بن ماری در حقیقت پخت یا تغییر شکل مواد با استفاده از گرمای بخار آب است.) زمان دهید تا مواد به خوبی مخلوط و یک دست شوند و به شکل مایع دربیایند. در این بازه زمانی چندین بار با کمک قاشق چوبی می توانید مواد را به هم بزنید و زیر و رو کنید تا مطمئن شوید که تکه های شکلات کاملاً ذوب شده اند.

3. مرحله بعدی در تهیه ترافل های بامزه قرار دادن مخلوط ذوب شده شکلات و خامه به مدت 45 دقیقه درون یخچال است. طی این مرحله مواد به شکلی تغییر می کنند که به ما امکان حالت دادن را می دهند.

بعد از سپری شدن این زمان مواد را از یخچال خارج کنید. حتماً مواد را با قاشق امتحان کنید و مطمئن شوید به راحتی در دست قابل شکل دادن است. اگر احساس کردید که مواد شل است و قابل گرد و قلقلی کردن نیست، می توانید آن را مجدد به یخچال یا این بار به فریزر منتقل کنید تا به حد مطلوب سفت شود. به کمک اسکوپ زن با سایز دل خواه از مخلوط برداشته و با کمک دست آن ها را قلقلی کنید. در این مرحله می توانید از یک قاشق کوچک تر به عنوان اسکوپ استفاده کنید.

4. در این مرحله توپک های شکلاتی را تزیین خواهید کرد. برای تزیین ترافل ها می توانید از انواع مغزها مثل پسته، گردو، بادام یا حتی دارچین و پودر نارگیل یا هر طعم دهندهٔ دیگری که باب میلتان است استفاده کنید. توپک های شکلاتی تزیین شده را برای مدت یک تا دو ساعت به یخچال منتقل کنید تا به خوبی سفت شوند و شکل خوبی بگیرند.

بعد از سپری شدن زمان اعلام شده، می تونید برای شیکون پیکون کردن این قلقلی های خوشمزه از کپسول های رنگی استفاده کنید. انواع و اقسام این مواد در رنگ های ساده و مجلسی موجود هست. با توجه به حجم مورد استفاده از این مواد، حتی اگر اندازه کمی از اون رو خریداری کنید به راحتی می تونید کلی از ترافل های شکلاتی رو تزئئین کنید. البته اگر در دسترس ندارید این کار لزومی نداره چون بیشتر جنبه تزیینی داره. ترافل های خوشمزه ما آماده سرو هستند. به همین سادگی با همین مواد ابتدایی و در دسترس، شما می تونید این دسر سبک و زیبا و لاکچری رو درست کنید.

نکته: دوستان عزیز توجه داشته باشید که هر اندازه شکلات استفاده می کنید، دقیقاً نصف اون اندازه باید خامه به مواد اضافه شود، نه کمتر و نه بیشتر. اگر نکته رو رعایت نکنید هنگام قلقلی کردن اون ها دچار مشکل خواهید شد.

در بیشتر دستورات ترافل ها از پایه شکلات تلخ استفاده می شه. اما این بخش کاملاً سلیقه ای هست و شما می تونید از شکلات عادی یا حتی شکلات سفید هم استفاده کنید. ما در دستور خوشمزه امروزمون 300 گرم شکلات تلخ و 100 گرم شکلات سفید استفاده کردیم.

امیدوارم که دسر بی نظیر امروزمون رو دوست داشته باشید و توی مهمونی هاتون و عصرونه ها از طعمشون لذت ببرید.

کامتون شیرین و دل تون شاد و لبتون خندون. تا دسرهای خوشمزه بعدی شما رو به خدا می سپاریم.

آشپز: سمانه زارع

منبع: (www.thekitchn.com)

منبع: اُکالا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1483

به "طرز تهیه ترافل شکلاتی، در کمترین زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترافل شکلاتی، در کمترین زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید