صدور کارت بانکی بریل برای نابینایان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: از این پس نابینایان قادر خواهند بود اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی و تاریخ انقضا را روی کارت های خود با خط بریل بخوانند.

صدور کارت بانکی بریل برای نابینایان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایبِنا، آقای ابراهیم کاظمی مومن سرائی اضافه نمود: اقدامات بهینه سازی خدمات بانکی از سال گذشته شروع شده و سال گذشته مکاتبات زیادی با بانک مرکزی داشتیم و در دو موضوع مناسب سازی فضای فیزیکی بانک ها و همچنین مناسب سازی ارائه خدمات به نابینایان ورود کردیم و بانک مرکزی از این مساله خیلی استقبال کرد.

وی اضافه نمود: با مکاتبات صورت گرفته با مدیران عامل بانک ها موافقت شد تا خدمات برای نابینایان بهینه گردد. اکنون دستورات لازم ابلاغ شده و مقرر شد تا در هشت بانک، باجه ای برای ارائه خدمت به معلولان، جانبازان و نابینایان بدون نوبت اختصاص یابد.

مومن سرائی گفت: صدور کارت بانکی به صورت برجسته با درخواست فرد نابینا انجام می گردد و به بانک ها اعلام شده که اگر این درخواست در همه شعب به صورت آنی ممکن نباشد، خود بانک ها درخواست را به بانک مرکزی بفرستند.

امکان بهره مندی نابینایان از چک بدون داشتن فرد امین

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور از خدمت دیگری برای نابینایان در بانک های کشور اطلاع داد و اضافه نمود: مقرر شده تا امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایان داوطلب برای استفاده از چک بدون داشتن فرد امین، ایجاد گردد.

مومن سرائی گفت: هرچند این موضوعات به بانک ها ابلاغ شده، اما باز هم کوتاه نیامدیم و مکاتبه ای با همه بانک ها انجام دادیم و فرمتی در زمینه میزان مناسب سازی ارسال کردیم تا به ما پاسخ دهند و براساس این فرمت ها، شرایط مناسب سازی آن ها را آنالیز و چند بار پیگیری کردیم و اکنون نیز در حال جمع بندی پاسخ بیش از 20 بانک هستیم که به زودی گزارش آن اعلام می گردد.

وی ادامه داد: اقداماتی در زمینه مناسب سازی محتوای اینترنت بانک ها و وب سایت های بانکی برای ارائه خدمات الکترونیک انجام و مقرر شده است تا امکان گویاسازی در نرم افزار های موبایلی موجود در دستورکار بانک ها قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1158

به "صدور کارت بانکی بریل برای نابینایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور کارت بانکی بریل برای نابینایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید