شیوع ویروس کورونا در چین از اوج عبور می نماید، انتظار برای پاک شدن شهر ووهان

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، چین روز آدینه 16 اسفند (6 مارس) 143 مورد جدید عفونت کورونا و 30 مورد مرگ جدید ناشی از آن گزارش کرد که تقریبا همه آنها در شهر ووهان و استان هوبی در اطراف آن- کانون اولیه شیوع بیماری- اتفاق افتاده است.

شیوع ویروس کورونا در چین از اوج عبور می نماید، انتظار برای پاک شدن شهر ووهان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس به این ترتیب شمار کل موارد عفونت با ویروس جدید کورونا از 31 دسامبر تا به امروز به 80552 مورد و شمار مرگ های ناشی از آن به 3042 مورد می رسد.

با وجود اینکه اکنون کانون شیوع ثانوی بیماری در ایتالیا، ایران و کره جنوبی ایجاد شده اند، هنوز 80 درصد موارد بیماری در چین اتفاق افتاده اند.

چین همچنین گفت 53726 نفر بهبود پیدا نموده و از بیمارستان مرخص شده اند. از این تعداد 27354 مورد بهبود یافته مربوط به شهر ووهان هستند.

به گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست آخرین ارقام منتشر شده از چین پیش بینی روز پنجشنبه ژانگ بولی پژوهشگر ارشد چینی را تایید می نماید که گفته بود انتظار دارد موارد عفونت در استان هوبی در میانه ماه مارس از اوج خود عبور کند. او یکی از 14 عضو گروه پژوهشی است که برای کنترل شیوع کووید-19 در چین کار می نمایند.

ژانگ روز پنجشنبه در مصاحبه ای با روزنامه پیپلز دیلی پیش بینی نموده بود که در میانه ماه مارس شهرهای دیگر چین به جز شهر ووهان در استان هوبی اساسا عاری از بیماران کوروناویروس شوند. او گفت: امید این است که ووهان نیز در اواخر مارس مورد جدید روزانه ای از عفونت با ویروس کورونا نداشته باشد.

کره جنوبی روز آدینه 196 مورد جدید عفونت با ویروس جدید کورونا گزارش کرد و شمار کل موارد عفونت در این کشور به 6284 مورد رسید که در رده دوم پس از چین قرار می گیرد.

  • چین بعد از کورونا از فضا | پاک شدن سریع تر هوا به علت تعطیلی ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 339

به "شیوع ویروس کورونا در چین از اوج عبور می نماید، انتظار برای پاک شدن شهر ووهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع ویروس کورونا در چین از اوج عبور می نماید، انتظار برای پاک شدن شهر ووهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید