شمس ناپیدا شنیدنی می گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، به مناسبت بزرگداشت عارف و شاعر پرآوازه پارسی گوی ایران زمین، مولانا جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی، گروه کتاب رادیو فرهنگ یک ویژه برنامه با اسم شمس ناپیدا را از ساعت 19 و 30 تا 22 پنجشنبه، هشتم مهرماه 1400 روی آنتن می برد.

شمس ناپیدا شنیدنی می گردد

در این ویژه برنامه، تنی چند از نویسندگان و پژوهشگران ادبیات عرفانی، موضوع کتابشناسی مولانا را از دو منظر آثار مولانا و آثار دیگران درباره مولانا آنالیز می نمایند. غلامرضا خاکی، اسماعیل آذر، علی دهباشی، عبدالمهدی مستکین، علی اکبر نیک نفس، علیرضا بدیع، امین خرمی و ... به ارائه دیدگاه و بعلاوه معرفی و نقد کتاب های منتشرشده می پردازند.

مولانا با نام اصلی محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی، عارف، شاعر، نویسنده و فقیه نامدار ایرانی است. مشهورترین اثر وی مثنوی معنوی نام دارد که بالاترین بسامد ترجمه در دنیا را دارد.

از دیگر آثار مولانا می توان به غزلیات شمس، فیه ما فیه و مجالس سبعه اشاره نمود. بر مبنای این آثار و هم براساس توضیح زندگانی این بزرگمرد ایران زمین، آثار پرشماری به چاپ رسیده است که در ویژه برنامه شمس ناپیدا آنالیز و ارزیابی خواهند شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1299

به "شمس ناپیدا شنیدنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمس ناپیدا شنیدنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید