سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، گروهی از پژوهشگران چینی نوعی نانوروبات طراحی نموده اند که مانند ماهی در رگ های بدن بیمار حرکت می نماید و انواع وظایف پیچیده پزشکی را انجام دهد.

سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، این نانوروبات هوشمند به وسیله پژوهشگران دانشگاه چینی (CUHK)،به جراحان یاری می نماید تا وظایف پزشکی پیچیده را انجام دهند.

این تیم پژوهشی، که به وسیله پروفسور ژانگ لی سرپرستی می شوند اعلام کردند که پروژه خود را با الهام از گله های پرندگان، ماهی ها و البته میدان مغناطیسی طراحی نموده اند.

نانوروبات ها میلیون ها نانوذره مغناطیسی، می توانند شکل خود را بر اساس هر محیطی که با آن ارتباط برقرار می نمایند، تغییر دهند. آنها می توانند گزارش نمایند،کوچکتر، تقسیم و یا حتی ادغام شوند.

پژوهشگران می گویند این روش می تواند به وسیله جراحان برای ارسال نانوروبات ها به مناطقی از بدن که امکان دسترسی کمتری به آن وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد. ضمناً از این روش می توان برای تزریق هدفمند دارو به بیمار(در سرطان ها یا بیماری های حاد و مزمن) استفاده کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1658

به "سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران ، تشخیص سریع تر بیماری ها ، ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید