روسیه: آمریکا بدون معطلی برای حفظ برجام اقدام کند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه بیان کرد: پس از توافقات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، فضای لازم برای از سرگیری عملکرد کامل برجام وجود دارد.

روسیه: آمریکا بدون معطلی برای حفظ برجام اقدام کند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: روسیه از اعضای برجام و آمریکا می خواهد، بدون معطلی برای حفظ توافق هسته ای مذکور اقدام نمایند.

ماریا زاخارووا در ادامه اضافه نمود: از این اقدامات (توافقات تهران و آژانس) استقبال می کنیم. امیدواریم که توافقات مذکور به بهبود شرایط کلی در مورد برنامه هسته ای ایران یاری نموده و باعث از بین رفتن تنش هایی شوند که توسط مخالفان توافق با ایران رقم می خورد.

به گفته وی، مسئله اصلی امروز این است که اکنون فضای بسیار مناسبی برای کوشش های فعالانه دیپلماتیک به منظور شروع مجدد و با تمام ظرفیتِ برجام ایجاد می گردد.

زاخارووا در مورد توافقات ایران و آژانس اضافه نمود: توافقات آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در شکل گیری شرایط برای شروع گفتگوهای سازنده میان اعضای کنونی برجام و آمریکا به منظور بازگشت واشنگتن به این توافق و اجرای کامل وظایف مندرج در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحده سهم مثبت و ملموسی را دارند. از تمامی شرکای برجام و همچنین از آمریکا می خواهیم که بدون وقفه به اجرای کامل این توافق بازگردند.

این در حالیست که کاظم غریب آبادی نماینده و سفیر دائم ایران در نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین پیشتر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اجرای کامل مصوبه مجلس محترم، دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید.

غریب آبادی پیرامون توافق تهران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه اضافه نمود: تمدید یا استمهال در کار نیست. هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد. تداوم راستی آزمایی آژانس، برابر پیوست فنی بیانیه مشترک، صرفاً ناظر بر حفظ و نگهداری اطلاعات بعضی فعالیت ها و تجهیزات نظارتی توسط ایران برای سه ماه است و در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نداشته و اطلاعات منحصراً نزد ایران باقی می ماند و چنانچه تا سه ماه تحریم ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس گذاشته، و گرنه برای همواره پاک خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 975

به "روسیه: آمریکا بدون معطلی برای حفظ برجام اقدام کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا بدون معطلی برای حفظ برجام اقدام کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید