دکتردکتر راهکاری در راستای تحول صنعت سلامت

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، با سرمایه گذاری شرکت لیان کپیتال

امروزه حرکت به سمت راه چارههای آنلاین و دانش بنیان به شاه کلید تحول در صنایع و حوزه های مختلف از جمله سلامت الکترونیک تبدیل شده است. سلامت الکترونیک را شاید به گویاترین شکل بتوان تلاقی علم پزشکی، فناوری اطلاعات و دنیای کارآفرینی دانست. کارکرد فناوری در حوزه سلامت از توسعه راه چاره های نوین درمانی فراتر رفته است و به سمت دسترسی بیشتر، افزایش آگاهی، اشتراک اطلاعات درمانی و البته تسهیل برخورداری از درمان پیش می رود. در این میان مهم ترین نقش کارآفرینی و نوآوری، یاری به برطرف چالش های غیرپزشکی در جهت درمان، از جمله آسان کردن ارتباط پزشک و بیمار، یافتن تخصص مناسب برای هر بیماری، بالا بردن آگاهی عمومی و پاسخ به پرسش های بیماران در سطحی عمومی تر است.

دکتردکتر راهکاری در راستای تحول صنعت سلامت

حرکت از فضای سنتی کسب وکار به فضای آنلاین چالش های متعددی دارد. پس از مرحله نوآوری و خلق راه چاره، بدون شک یکی از مهم ترین چالش های این حوزه، تامین سرمایه و متقاعد کردن شرکت های بزرگ سرمایه گذاری برای حمایت از خلاقیت ها و راه چارههای نوین است.

لیان کپیتال با تمرکز بر تامین سرمایه در فضای سرمایه گذاری خصوصی و با نگاهی ویژه به حوزه سلامت، در حمایت از راه چارههای نوین این صنعت حضوری جدی دارد. سرمایه گذاری این شرکت در استارت آپ دکتردکتر را می توان یکی از گام های مهم در این راستا دانست. لیان کپیتال باور دارد ایجاد یک زیست بوم فراگیر از فعالان حوزه سلامت می تواند در پیشرفت هرچه سریع تر این فرایند نقش مهمی ایفا نماید؛ از این رو ایجاد چنین فضایی را جزو اهداف عالی خود می داند.

دکتردکتر و شروع خلاقیت

خطوط اشغال تلفن و محدودیت زمان پاسخگویی مطب ها در برخی موارد باعث می گردد تا بیماران از نوبت دیدار با پزشک خود باز بمانند. شناسایی همین چالش و کوشش برای یافتن راه چارهی مناسب جهت برطرف آن، باعث شد تیمی کوچک در سال 1394 هسته اولیه دکتردکتر را در قالب یک استارت آپ حوزه سلامت و درمان شکل دهند. این تیم با آنالیز شرایط و نیازسنجی فضای درمان کشور به این نتیجه رسید که گرفتن نوبت از پزشکان، یکی از چالش های اصلی بسیاری از بیماران و همراهان آن ها است.

ورود لیان کپیتال و تحول دکتردکتر

دکتردکتر از سال 1397 و با سرمایه گذاری شرکت لیان کپیتال، جهشی بزرگ را در فرایند توسعه خود و افزودن پزشکان به فهرست خدمات دکتردکتر تجربه کرد. امکان رزرو آنلاین و تلفنی، جابه جایی و کنسلی آسان، مشاوره تلفنی با پزشکان، اعزام پزشک و پرستار به منازل، خدمات آزمایشگاهی در منزل، دامپزشکی و مجله الکترونیک دکتردکتر همگی خدماتی هستند که از زمان شروع این فرایند نو، به دکتردکتر اضافه شده است و بدون شک در آینده نیز به عرضه خدمات نو منجر خواهد شد.

دکتردکتر با ارتقای راه چارهها و توسعه خدمات خود توانسته است امکان دسترسی آسان بیماران به طیف وسیعی از پزشکان و مراکز درمانی را در سراسر ایران فراهم کند. این استارت آپ، بیماران را در سراسر ایران به صورت آنلاین، به مطب پزشکان و کلینیک های مختلف متصل می نماید و بار نوبت دهی های تلفنی را از دوش پزشک و بیمار برمی دارد. بعلاوه این سامانه سعی دارد با ارائه خدماتی کامل و متمایز، جایگاه خود را به عنوان بخشی از زنجیره ارزش خدمات سلامت برای بیماران و پزشکان تثبیت کند.

با ورود لیان کپیتال، دکتردکتر توانست از یک استارت آپ با ایده ای مجذوب کننده و کارآمد به بازیگری تحول آفرین در صنعت سلامت الکترونیک ایران تبدیل گردد. در این مدت کوتاه، دکتر دکتر تعداد پزشکان خود را از عدد 800 به 13 هزار نفر رساند و فرآیند نوبت دهی را برای بیماران و کاربران ساده تر کرد. تا به امروز بیش از 3 میلیون و 300 هزار بیمار از خدمات و راه چارههای دکتردکتر برای تسهیل فرایند نوبت دهی و درمان خود استفاده نموده اند. این در حالی است که تا امروز نزدیک به 5 میلیون و 500 هزار نوبت بر روی پلتفرم دکتردکتر برای ویزیت بیمار به وسیله پزشکان این مجموعه ثبت شده است.

چهره نو دکتردکتر

در بهمن ماه 1400 دکتردکتر با یک تغییر ساختاری مهم روبه رو شد و نیما فاضلی به عنوان مدیرعامل نو، سکان این مجموعه را به دست گرفت. بیست سال فعالیت حرفه ای در سطوح مختلف شرکت ها و صنایع متنوع، او را به مدیری متخصص و توانمند تبدیل نموده است.

نیما فاضلی در رویکرد خود برای آینده دکتردکتر معتقد است بهبود سرویس های فعلی این پلتفرم به وسیله توسعه مناسب و تقویت زیرساخت ها برای خلق تجربه کاربری بهتر و ایجاد تنوع همگون در محصولات و خدمات با هدف پاسخگویی به طیف کامل تری از نیازهای مخاطبین (بیمار و پزشک) باید اولویت اصلی دکتر دکتر باشد تا در نهایت به هدف غایی این مجموعه یعنی همراهی با بیماران در تمامی مراحل درمان، تسهیل این فرایند و کاهش مسائل بیماران و خانواده های آن ها منجر گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1599

به "دکتردکتر راهکاری در راستای تحول صنعت سلامت" امتیاز دهید

1 کاربر به "دکتردکتر راهکاری در راستای تحول صنعت سلامت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتردکتر راهکاری در راستای تحول صنعت سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید