دلقک ترسناک فیلم It چند ساله است؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، استفن کینگ معرف شخصیت پنی وایز دلقک در سری رمان های IT (آن) بود، اما سن این شخصیت منفی چقدر است؟ استفن کینگ صندلی برترین داستان نویس ژانر وحشت با شخصیت های منفی و هیولاهای ترسناک را دارد که همیشه اقبالی عمومی به همراه خود داشته است.

دلقک ترسناک فیلم It چند ساله است؟

رمان IT محصول سال 1986 میلادی که در بین پروژه های برتر او قرار گرفته است و به خاطر سبک روایی خاص واکنش های مختلف و بحث و جدل های بسیاری در زمان انتشار خود به وجود آورد، حال به اسم موضوعی مورد علاقه در ژانر وحشت مبدل شده است. هیولای اصلی رمان یکی از ترسناک ترین موجودات آن است.

روایت های پی درپی از رمان IT بین سال های 1957 و 1985 داستان گروهی از بچه ها با نام باشگاه بازندگان را در شهر خیالی دری از استان مین آمریکا بازگو می نماید. آن ها با شیطانی روبه رو می شوند که در مجراهای زیرزمینی فاضلاب شهر زندگی می نماید و هر 27 سال برای ترساندن اهالی شهر دری بیدار می شود. آن ها لقب این شیطان را IT می نامند، او با ظاهر یک دلقک می تواند به شکل ترس افراد از مسائل مختلف درآمده و آن ها را قربانی خود کند. در رمان و فیلم های مختلفی به ریشه شخصیت IT پرداخته شده است اما یک سوال مهم بی پاسخ مانده است: پنی وایز چند ساله است؟

در رمان و سریالی کوتاه در سال 1990 که تیم کری در نقش پنی وایز ظاهر شد، و اندی موسکیتی در دوگانه IT که حال بیل اسکاشگورد نقش او را برعهده دارد، این شیطان با ظواهر مختلفی قربانیان خود مخصوصا باشگاه بازندگان را ترسانده است اما پنی وایز تبدیل به تصویری جدایی ناپذیر از داستان آن شده است. حدس سن و سال او کمی سخت است، آیا برای پاسخ باید اصل حضور IT در رمان را مورد آنالیز قرار دهیم یا آنالیز حضور شخصیت ترسناک دلقک مانند او کافی است؟ اول از همه IT موجودی باستانی، ابدی و شیطانی به وجود آمده از ماکروورس، فضای خالی دربرگیرنده هستی است که در رمان استفن کینگ مفهوم بازگشت شامل حال وی می شود. خانه اصلی او در جهانیی به نام ددلایت است که مانع تماشا IT در حالت واقعی اش می شود. نزدیکترین فرم بدن به او احتمالا یک عنکبوت غول پیکر است.

اگر عمر IT را لایتناهی در نظر نگیریم احتمالا برابر با میلیاردها سال است زیرا او پیش از به وجود آمدن این جهان حضور داشته است و همان طور که هواداران به آن اذعان نموده اند، احتمالا هیچ شروع و تولدی هم نداشته است. حال اگر سوال این باشد که عمر شخصیت پنی وایز چقدر است، پاسخ به آن پیچیدگی خاصی نخواهد داشت. رمان این طور شرح داده که IT در برخورد شهاب سنگ به زمین وارد و خود را زیرزمینی که شهر دری بعدها برآن بنا شده مخفی نموده است و در اوایل قبایل بدوی آن ناحیه را طعمه خود قرار می داد. با این دید IT یا پنی وایز میلیاردها سال عمر دارند اما فرم دلقک او آنچنان سنی ندارد. ریشه مفهوم دلقک به زمان پنجمین سلسله مصری بازمی شود اما دلقک در مفهوم سیرک های امروزی به قرن 19 میلادی مربوط است، پس پنی وایز در بستر زمانی قسمت اول رمان استفن کینگ حدود 200 سال دارد

IT یکی از جالب ترین و مجذوب کننده ترین شخصیت های جهانی استفن کینگ با توجه به ریشه ی وجودی و داستان های متفاوت خود است که در هر اقتباس تغییراتی اساسی از او به تصویر گذاشته شده است. سن و سال پنی وایز را با توجه به جزئیات او و به وسیله روش های مختلفی می توان حدس زد، اما سن دقیق او معین نخواهد شد و ممکن است هیچ گاه هم نشود تا حالت مرموزانه این شخصیت بیش از پیش حفظ شود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1283

به "دلقک ترسناک فیلم It چند ساله است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "دلقک ترسناک فیلم It چند ساله است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلقک ترسناک فیلم It چند ساله است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید