7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، استودیوی انیمیشن والت دیزنی نزدیک به نود سال است که فیلم های کوتاه و بلندی فراوری نموده که بسیاری از آن ها حالا دیگر در سراسر دنیا به عنوان آثار کلاسیک شناخته می شوند. در بسیاری از این فیلم های مهم، پرنسس های دیزنی، که در طول سال ها قدرتمندتر و تاثیرگذارتر شده اند، به عنوان شخصیت های اصلی حضور دارند و بیشتر داستان حول آن ها می چرخد. از سفید برفی (Snow White) تا یخ زده 2 (Frozen 2) شخصیت های شاهزاده خانم دوست داشتنی یک تکیه گاه برای داستان ها بوده اند. یکی از عناصری که معمولا در انیمیشن های دیزنی به چشم می خورد، علاوه بر قطعات موسیقی و شخصیت های حیوانی، شاهزاده ای است که پرنسس زیبا را از خود بی خود می نماید یا متقابلا پرنسس هایی که دل به شاهزاده رویایی می بندند. این شاهزاده ها ممکن است ویژگی های فیزیکی و ظاهری منحصربه فردی داشته باشند اما برخی از آن ها از لحاظ رفتاری و درک موقعیت از بقیه برترند. در این مطلب 7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی را نام بردیم.

7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی

7. جان اسمیت شاهزاده باهوش انیمیشن پوکوهانتس (Pocahontas)

پوکوهانتس یک پرنسس دیزنی است، و علاوه بر هر قدرت معنوی و استعداد شگفت انگیز در خوانندگی که ممکن است داشته باشد، توانایی واقعی او زمانی ثابت شد که به جان اسمیت یاری کرد تا بفهمد نقش او برای کشف دنیای تازه اشتباه است. این بدان معنا نیست که اسمیت احمق بود و این موضوع را نمی فهمید.

با این حال، واضح است که جان اسمیت نمی دانست که بیرون راندن بومیان آمریکا از سرزمینشان چه اشکالی دارد، و تا حدودی ناامید شده بود. با این حال، زمانی که اسمیت تصمیم گرفت در سمت درست ماجرا قرار بگیرد، ثابت کرد که متحد مفیدی در نبرد علیه بریتانیایی ها است، بدون اینکه هیچگاه از رهبری چنین عملیات بزرگی احساس خطر کند.

6. پرنس فیلیپ شاهزاده باهوش انیمیشن زیبای خفته (Sleeping Beauty)

پرنس فیلیپ یک بار در یک رویا پرنسس محبوبش را دیده بود، اما وقتی به حقیقت رسید، فیلیپ این افتخار را به دست آورد که تنها شاهزاده در تاریخ دیزنی باشد که واقعا برای عشقش یک اژدها را می کشد. آرورا نتوانست یاری زیادی به نبرد نهایی علیه ملیفیسنت کند، اما پری تاریک حیله گر، حتی به عنوان یک اژدها، باید حداقل کمی زیرکی به خرج می داد.

ملیفیسنت یک شخصیت بسیار باهوش و فریبنده بود، بنابراین شکست دادن او، به خصوص در شکل اژدها، یک شاهکار بزرگ محسوب می شد. فیلیپ پیروز شد این کار را در حالی انجام دهد که در مسیر خود به سمت قلعه مبارزه می کرد، البته با یاری، تا آرورا را نجات دهد و بوسه عشق واقعی را به او تقدیم کند. تمام اینها به چیزی بیش از قدرت بدنی و خشم احتیاج داشت. این کار به هوش احتیاج داشت، و فیلیپ ثابت کرد که حداقل در این سکانس، که به الهام بخشیدن به فیلم های دیگر یاری کرد، یکی از 7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی است.

5. پرنس اریک شاهزاده باهوش انیمیشن پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

پرنس اریک هرگز متوجه نشد که آریل همان دختری است که او را نجات داده، آریل هم هرگز این موضوع را کاملا شرح نداد. با وجود این، پرنس اریک در انیمیشن پری دریایی کوچولو، به ویژه در فیلم لایو اکشن اخیر، ثابت کرد هوشی دارد که از استفاده از آن لذت می برد. حتی در نسخه اصلی، اریک شایستگی خود را در بیش از یک مورد ثابت کرد.

اریک علیرغم اینکه به طرز بی رحمانه ای به وسیله اورسولا تحت کنترل قرار گرفته بود، پیروز شد با راهنمایی کشتی خود مستقیما به سمت او، جادوگر شیطانی را شکست دهد. این ممکن است عمل یک عاشق امیدوار در قالب یک مرد جوان باهوش باشد، اما در هر صورت و در هر دو نسخه از داستان، اریک واقعا مرد جوان باهوشی است که به ندای قلب خود گوش می دهد.

4. شاهزاده علاالدین در انیمیشن علاالدین (Aladdin)

معین کمیت هوش بدون در نظر گرفتن چندین عامل سخت است که یکی از آن ها قطعا زیرکی و ذکاوت و هوش شهرنشینی است. علاالدین در مقایسه با بیشتر شاهزادگان تاریخ انیمیشن های دیزنی، تحصیلات واقعی نسبتا کمی دارد. با وجود این، و تمام بدشانسی هایش توانست دوام بیاورد و در شهر برای خودش جولان دهد؛ این پیروزیت در حالی که نگهبانان زیادی تمام کوچه و خیابان ها را پر نموده اند شاهکار است!

علاالدین ناامید بود که با تبدیل شدن به یک شاهزاده از زندگی عادی خود دور گردد، اما بیشتر کارهایی که انجام داد در واقع برای عشق بود، و بین این احساس قلبی و فریب دادن جعفر، علاالدین در طول ماجراجویی خود ثابت کرد که یک قهرمان شایسته و یک شاهزاده باهوش است؛ علیرغم تربیت نه چندان درخشانی که داشت و با وجود عدم تحصیلات رسمی.

3. دیو در انیمیشن دیو ودلبر (Beauty and the Beast)

در خصوص هوش باید عوامل زیادی را در نظر گرفت و هوش هیجانی قطعا یکی از آن ها است. با این حال، به سختی می توان انکار کرد که دیو، که به نام شاهزاده آدام هم شناخته می گردد، مرد بسیار باهوشی است. او در طول فیلم متفکر و اندیشناک نشان داده می گردد، البته گاهی اوقات بیش از حد، و اگرچه گهگاه خشم خود را بروز می دهد، اما تنها به این علت است که از حماقت های خود به خاطر شرایط فعلی اش عصبانی است.

شاهزاده آدام یکی از اعضای خانواده سلطنتی قدیمی فرانسه بود و در کتاب دیو و دلبر نشان داده شده است که او کتابخانه بزرگی دارد که بیشتر وقت خود را آنجا می گذراند. او و بل در نهایت با هم خیلی خوب کنار می آیند چون می توانند تفاوت های یکدیگر را درک و به واسطه علاقه به کتاب ها با هم ارتباط برقرار نمایند. علیرغم اینکه شاهزاده آدام معمولا کم هوش ظاهر می گردد و احتیاج به کمی مشاوره از بعضی ظروف آشپزخانه دارد! می توان او را در لیست 7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی قرار داد.

2. شاهزاده شانگ در انیمیشن مولان (Mulan)

شانگ در انیمیشن مولان یک جنگجو و فرمانده تاکتیکی آموزش دیده است که توانسته در سنین پایین در صفوف ارتش حضور پیدا کند. او حتی به میزان کافی باهوش است که در مواردی برخلاف قوانین عمل کند،مثل نجات جان مولان.

علاوه بر این، شانگ عاشق مولان، و با یاری امپراطور متوجه شد که مولان یک زن غیر سنتی اما خاص است. این امر از هوش شانگ نشات می گیرد و باعث می گردد که او یکی از متفکرترین و باهوش ترین شخصیت های انیمیشن های دیزنی به نظر برسد.

1. شاهزاده فلین در انیمیشن گیسوکمند (Tangled)

فلین رایدر، که با نام یوجین فیتزربرت هم شناخته می گردد، یکی از تازهترین عناوین اضافه شده به لیست شاهزاده های دیزنی است. اگرچه شاهزاده های زیادی در فیلم های دیزنی ظاهر شده اند، لیست ناچیزی از شاهزاده های رسمی دیزنی تهیه شده است، به این معنی که لیست رسمی شاهزاده های دیزنی کوچک تر از آن چیزی است که انتظار می رود. اما فلین رایدر یکی از شاهزاده هایی است که بیشترین رشد را در تاریخ دیزنی داشته و بعلاوه یکی از قدیمی ترین شخصیت ها است.

علیرغم اینکه فلین رایدر از قبل هوش خود را نشان داده بود، در طول ماجرای خود در انیمیشن گیسوکمند ثابت کرد که مردی مهربان و خونگرم و از صمیم قلب عاشق است که می تواند به سرعت روی پاهای خود بایستد و هوش فوق العاده ای از خود نشان دهد. این ویژگی ها به او یاری کرد تا به عنوان یکی از باهوش ترین شاهزاده های دیزنی انتخاب گردد.

منبع: gamerant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1402 بروزرسانی: 19 مهر 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1773

به "7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 شاهزاده باهوش انیمیشن های دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید