خواهان روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه اسلواکی طی سخنانی گفت که کشورش خواهان ایجاد روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه است.

خواهان روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، ایوان کورچوک که این سخنان را در جمع خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری خود در برلین مطرح می کرد، با اشاره به تصمیم اسلواکی در مورد اخراج کارکنان سفارت روسیه از این کشور گفت: ما تصمیم مربوط به (اخراج) کارکنان سفارت روسیه در اسلواکی را بر اساس اطلاعات دریافتی از سرویس های امنیتی گرفتیم. من می خواهم کاملاً تفهیم شوم. و نکته دیگر اینکه ما بسیار امیدواریم که شرایط به وجود آمده بتواند منجر به تنش زدایی گردد. نخست به وسیله مصاحبه … در مورد تصمیم ما، من به صراحت بیان نموده ام که ما خواهان ایجاد روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به این موضوع که با توجه به رخدادهای اخیر، با همتای خود در جمهوری چک نیز رایزنی خواهد نمود، اضافه کرد: ما در مورد شرایط ایجاد شده به طور کامل و با جزئیات در جمهوری چک که تا حد زیادی تحت تأثیر این اتفاقات قرار گرفته، به رایزنی پرداخته ایم.

گفتنی است پیشتر، نخست وزیر جمهوری چک تاکید نموده بود که به دلیل شرایط ایجاد شده، سه تن از کارکنان سفارت روسیه در براتیسلاوا باید ظرف مدت یک هفته خاک کشورش را ترک نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1092

به "خواهان روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهان روابطی مبتنی بر احترام متقابل با روسیه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید