خواب آلودگی فصل پاییز را با این دمنوش ها فراموش کنید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ترکیب دمنوش میوه نسترن و برگ به لیمو دمنوشی آرامش بخش است و سبب رفع خستگی افراد می شود.

خواب آلودگی فصل پاییز را با این دمنوش ها فراموش کنید

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: با گذر از فصل تابستان با کیفیت گرم و خشک به پاییز؛ از گرمی هوا کاسته و به خشکی آن اضافه کرده شده است. کاهش گرمی بدن و افزایش خشکی، زمینه رخوت سنگین و بروز بیماری های خطرناک در این فصل است.

او گفت: در فصل پاییز در شهر های بزرگ مثل تهران در هر سانتی متر مکعب حدود 100 یون منفی وجود دارد که باعث بروز بیماری های مانند افسردگی، سردرد، خستگی و بیماری های آسم می شود. این عدد در روستا ها بین 2 تا 4 هزار یون منفی در هر سانتی متر مکعب (اندازه یک حبه قند) است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: در اوایل فصل پاییز حجامت، استفاده از بخورها، ورزش های متعادل پیشنهاد می شود؛ همچنین از خوردن غذا های سرد و خشک، مانند بادمجان و عدس پرهیز شود.

حاج محمد خانی درباره دمنوش های مفرح و گرما بخش گفت: استفاده از ترکیب دمنوش گل گاوزبان و کمی لیمو عمانی برای تقویت قلب و ریه مفید است و افسردگی را از فرد دور و نشاط و سر زندگی را به فرد می افزاید. همچنین ترکیب دمنوش ناخنک، بادرنجبویه و اسطوخودوس که برای رفع خستگی و سردرد بدن است نیز توصیه می شود. ترکیب دمنوش میوه نسترن و برگ به لیمو دمنوشی آرامش بخش است و سبب رفع خستگی افراد در این فصلی که شاید افراد بی دلیل کسل و خسته باشند، ضروری است.

او افزود: ترکیب دمنوش بهارنارنج، چای کوهی و زیرفون گرمی بخش بدن بوده و برای اعصاب و آرامش مفید است. ترکیب دمنوش بابونه، گل زوفا و انیسون و برای رفع عفونت مفید است؛ و باعث گرم سئن بدن در سرمای پاییز می شود. ترکیب دمنوش پرسیاوش، گل بنفشه، شاه تره و برگ تیول که برای اکثر بیماری های فصل پاییز مفید است.

دمنوش های مفید برای خانم های باردار+ لیست نوشیدنی های ممنوعه

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: دمنوش چای سبز، چای سیاه، نعنا، آویشن، برگ جعفری به صورت مفرده و یا ترکیبی می شود استفاده کرد. استفاده از تخم گشنیز، نعنا، پونه، به لیمو و میوه نسترن برای نشاط و تقویت سیستم دفاعی بدن توصیه می شود.

او گفت: افرادی که مزاج سردی دارند از دمنوش دارچین، رازیانه و کمی میخک در این فصل استفاده کنند؛ همچنین کسانی که مشکل حساسیت فصلی یا تنفسی دارند، می توانند از بخور و استنشاق گیاهانی مثل مرزنجوش، بابونه و بنفشه استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 18

به "خواب آلودگی فصل پاییز را با این دمنوش ها فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب آلودگی فصل پاییز را با این دمنوش ها فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید