خبرنگاران جامعه محور کردن نظام سلامت هدف اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، جامعه محور کردن نظام سلامت را هدف اصلی اجرای طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت دانست و گفت: این طرح ملی همزمان با سراسر کشور اکنون در استان کرمانشاه در حال انجام است.

خبرنگاران جامعه محور کردن نظام سلامت هدف اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دکتر ابراهیم صبور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زیر ساخت مناسبی برای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دارد و با استفاده از تجربیات حاصله در استان های پایلوت، امیدواریم این طرح با موفقیت در استان اجرا گردد.

او گفت: بر اساس این برنامه در هر خانواده یک سفیر سلامت خانوار (فردی داوطلب با حداقل هشت کلاس سواد خواندن و نوشتن) در دوره های آموزش حضوری و مجازی خودمراقبتی شرکت نموده و مسوُولیت مراقبت سلامت خود، خانواده و جامعه را برعهده می گیرند.

وی گفت: با اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت یک سطح پایه، به سطوح سه گانه خدمات بهداشتی و درمانی اضافه می گردد که توسط سفیر سلامت جذب شده، ارایه خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه و بعضی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده ها منتقل می گردد.

وی اضافه نمود: هدف اصلی از اجرای این برنامه، جامعه محور کردن نظام سلامت است و محتواهای آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها به ویژه بیماری های غیرواگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت و ... ارائه می گردد تا این آموزش ها در درون خانواده ها، نهادینه گردد.

صبور اضافه نمود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور فیزیکی افراد، تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف به وسیله آموزش های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارایه مطالب به زبان ساده، از نکاتی است که در اجرای مرحله ملی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مد نظر است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت تا روز 25 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 472 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 864 مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 187 هزار و 427 نفر رسید.

دکتر لاری اضافه نمود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 107 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و 837 نفر رسید.

او گفت: استان های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در شرایط قرمز قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 512

به "خبرنگاران جامعه محور کردن نظام سلامت هدف اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جامعه محور کردن نظام سلامت هدف اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید