حضور گوآیدو در میان مهاجران ونزوئلایی در ایالات متحده

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در جمع مهاجران ونزوئلایی در میامی، ایالات متحده به آنها گفت که به زودی و با سرانجام تور بین المللی در جمع آوری حمایت های جهانی برای برکناری رئیس جمهوری ونزوئلا به کاراکاس بر می گردد.

حضور گوآیدو در میان مهاجران ونزوئلایی در ایالات متحده

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفت: ما برنامه ای داریم. ما یک استراتژی داریم. ما تنها نیستیم. ما به دنبال برقراری دموکراسی هستیم.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا جزئیات کمی از اجرای برنامه اش در بازگشت به کشور را مطرح نمود و به تحریم های بیشتر به عنوان یک استراتژی بزرگ در دسترس اشاره کرد.

سفر گوآیدو به میامی به دو هفته تور بین المللی اش که از کلمبیا آغاز شد و سپس در سراسر اروپا و کانادا ادامه یافت، پایان می دهد. وی در این سفرها با مقام های مختلفی از سراسر جهان دیدار داشت و حامل پیامی بود که ونزوئلایی ها به دنبال آزاد شدن از یک دیکتاتور هستند اما کمک هم لازم دارند.

در این سفر جهانی گوآیدو نتوانست با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در پاسخ به سوالی درباره دیدار احتاقتصادی اش با ترامپ گفت: من امیدوارم که این دیدار صورت بگیرد.

در جریان حضور گوآیدو در میامی، 3500 تن در محل سخنرانی وی گردهم آمده بودند. رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به جمعیت حاضر تاکید کرد تا با وجود اینکه از کشورشان مهاجرت کرده اند، متحد بمانند و به مقاومت ادامه دهند.

وی ادامه داد: تمامی گزینه ها روی میز است اما برخی هم کارایی ندارند. مسائلی وجود دارند که درباره آنها صحبت نمی شود. تمامی اقدامات لازم برای آزاد سازی نهایی ونزوئلا انجام می شود.

به دلیل اوضاع بد اقتصادی و رکود در ونزوئلا، 4.5 میلیون ونزوئلایی از این کشور 30 میلیون نفری مهاجرت کرده و در کشورهای همجوار ساکن شده اند. کمبود مواد غذایی، دارویی، نبود امکانات بهداشتی و سقوط ارزش پول این کشور که دارایی ذخایر با اهمیت نفتی و معدنی است، باعث شده تا بسکمک این کشور را ترک کنند.

گوآیدو 36 ساله سال گذشته میلادی علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعتراض کرد و وعده برکناری وی را داده است. گوآیدو مورد حمایت بیش از 60 کشور از جمله ایالات متحده است و این کشورها وی را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 391

به "حضور گوآیدو در میان مهاجران ونزوئلایی در ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور گوآیدو در میان مهاجران ونزوئلایی در ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید