جنگنده های سعودی بندر الحدیده را بمباران کردند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، منابع خبری بامداد شنبه اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی مناطقی در استان الحدیده یمن را بمباران کردند.

جنگنده های سعودی بندر الحدیده را بمباران کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،منابع خبری بامداد شنبه گفتند که جنگنده های ائتلاف سعودی در چند نوبت، مخازن سوخت و نیروگاه برق الحدیده را بمباران کردند.

جنگنده های بمب افکن های سعودی بعلاوه بندر الصیلف الحدیده را مورد هدف قرار دادند.

شبکه خبری المسیره پنجشنبه شب به نقل از اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش بس گفت؛ائتلاف سعودی با ادامه تجاوز نظامی به یمن، در 24 ساعت گذشته 150 نوبت آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب این کشور را نقض نموده و این نقض بعلاوه شامل پرواز هواپیماهای جنگی و جاسوسی بوده است.

ائتلاف سعودی با 24 حمله توپخانه ای و 112 حمله با سلاح های مختلف، آتش بس در استان الحدیده در غرب یمن را نقض کرد.

عربستان سعودی از مارس 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1553

به "جنگنده های سعودی بندر الحدیده را بمباران کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های سعودی بندر الحدیده را بمباران کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید