صندلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرگزاری خبرنگاران- دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU، صندلی خوبی در رشته های مختلف کسب نموده است.

صندلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دانشگاه ملی تایوان از سال 2007 دانشگاه های دنیا را بر اساس کمیت و کیفیت عملکرد آن ها در مقالات علمی مورد رتبه بندی قرار می دهد و هر ساله 500 دانشگاه برتر دنیا را معرفی می نماید.

این نظام علاوه بر رتبه بندی کلی، 300 دانشگاه برتر را در 6 زمینه و 14 موضوع رتبه بندی می نماید. هدف این نظام رتبه بندی، ارزیابی عملکرد علمی مؤسسه ها به ویژه عملکرد پژوهشی آن ها بر پایه شاخص های عینی و بدون سو گیری است.

ارزیابی در این نظام، در 8 شاخص و سه محور بهره وری پژوهش، تأثیر پژوهش و تعالی پژوهش انجام می گردد. اطلاعات شاخص های این نظام از نمایه نامه های استنادی وب آو ساینس، شاخص اچ و کلاریویت آنالیتیکس استخراج می گردد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه مهندسی دارای رتبه 127 بین المللی است و در بین دانشگاه های ایران پس از دانشگاه تهران رتبه دوم کشوری را داراست.

همچنین در رتبه بندی موضوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه 33 در مهندسی مکانیک، رتبه 65 در ریاضیات، رتبه 119 در علوم کامپیوتر، رتبه 145 در مهندسی الکترونیک، رتبه 161 در علم مواد، رتبه 171 در مهندسی شیمی و رتبه 173 در مهندسی عمران را به خود اختصاص داده است.

گزارش سال 2020 نظام رتبه بندی NTU حاکی از این است که دانشگاه های کشور در موضوعات مهندسی حضور پر رنگی دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 757

به "صندلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید