برلین به جای رقابت تسلیحاتی، به فکر مصاحبه با مسکو باشد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، تینو چروپالا رهبر حزب اپوزیسیون دولت فعلی آلمان، ضمن انتقاد از افزایش بودجه سنگین نظامی این کشور در راستای روسیه هراسی، گفت که برلین باید به جای افزایش دائم بودجه نظامی خود به دنبال یافتن راه هایی برای تبادل نظر با مسکو باشد.

برلین به جای رقابت تسلیحاتی، به فکر مصاحبه با مسکو باشد

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

بر اساس این گزارش، رهبر حزب ای اف دی آلمان در این خصوص اعلام نمود: شما باید به بودجه نظامی آلمان به عنوان یک موضوع کلی نگاه کنید. این بودجه 10 میلیارد دلار کمتر از (بودجه نظامی) روسیه است. من هیچ نیازی به افزایش تسلیحات توسط دولت آلمان نمی بینم. بر عکس، ما باید به جای به راه انداختن یک مسابقه تسلیحاتی جدید، به دنبال مذاکره در مورد چگونگی خلع سلاح باشیم.

گفتنی است بودجه نظامی آلمان طی سال های اخیر افزایشی دو رقمی داشته و برلین در سال 2020، حدود 61 میلیارد دلار برای افزایش توانمندی نظامی خود هزینه کرد که بخش مهمی از این تسلیحات نیز در اختیار کشورهای عضو ناتو در راستای تقویت این بلوک نظامی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1179

به "برلین به جای رقابت تسلیحاتی، به فکر مصاحبه با مسکو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین به جای رقابت تسلیحاتی، به فکر مصاحبه با مسکو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید