آلمان: اروپا برای ایفای نقش بیشتر در عرصه سیاست خارجی آماده است، لزوم موضع مشترک غرب در قبال روسیه و چین

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی بر لزوم موضع مشترک غرب در قبال روسیه و چین تاکید نموده و از آمادگی اروپا برای عهده داری مسئولیت بیشتر در عرصه سیاست خارجی اطلاع داد.

آلمان: اروپا برای ایفای نقش بیشتر در عرصه سیاست خارجی آماده است، لزوم موضع مشترک غرب در قبال روسیه و چین

با ما سفر کنید و با تور لوکس اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی تاکید نمود که اروپاییان مسئولیت بیشتری را در عرصه سیاست خارجی بر عهده می گیرند و سهم خود را در باری که روی دوش های دو سوی آتلانتیک است ایفا می نمایند.

وی همچنین گفت: اروپاییان اکنون برای ایجاد ثبات در همسایگی خود کارهای بیشتری انجام می دهند و در این راستا کوشش هایی برای ادغام کشورهای بالکان غربی در اتحادیه اروپا و سرانجام جنگ در لیبی انجام می دهند که هر دو ابتکار موسوم به فرایند برلین است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تعامل آلمان در افغانستان و کوشش های مشترک با فرانسه و انگلیس برای حفظ توافق هسته ای با ایران را دلیل آمادگی کشورش برای ایفای نقش پر رنگ تر در عرصه سیاست خارجی عنوان نمود.

وی سیاست خارجی آلمان را مبتنی بر اصول عقل ، اطمینان و مسئولیت دانست و گفت: هدف آلمان ایجاد یک اروپای قدرتمند است که بتواند پایداری را در همسایگی خود برقرار کند.

ماس همچنین اقدامات اروپا در مبارزه با بحران کرونا و عواقب آن را به عنوان مدرکی برای قدرت اروپایی دانست که منجر به بسته نجات اقتصادی حدود 750 میلیارد یورویی و همچنین تهیه مشترک واکسن شده و گفت: نرخ واکسیناسیون امروز در اروپا دو برابر بیشتر از روسیه و چین است.

ماس همچنین نحوه برخورد با این قدرت ها (روسیه و چین) را برای آینده مناسبات دو سوی آتلانتیک مهم ارزیابی نموده و بیش از هر چیز این را مهم دانست که غرب در قبال این قدرت ها به یک موضع مشترک دست یابد.

وی در ادامه این پرسش را عنوان نمود که چگونه باید شرایط رقابت برابر با چینی را ایجاد کنیم که همیشه ما را به صورت روزافزون به چالش می کشد و در جهت رویارویی با ما قرار می گیرد؟ همچنین چگونه باید با یک روسیه به صورت فزاینده سرکوبگر و متجاوز برخورد کرد؟

ماس اضافه کرد: این برای من بدین مفهوم است که هر زمانی که روسیه، چین و یا کشورهای دیگر امنیت، رفاه، دموکراسی، حقوق بشر و قوانین بین المللی را تهدید می نمایند باید با آن ها مقابله کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: هزینه های دفاعی ما از سال 2014 حدود 50 درصد افزایش پیدا نموده است و این راه ادامه خواهد یافت. در راستای گسترش زیر ساخت های دیجیتال، مقررات قانونی برای محافظت بخصوص از پروژه نسل پنجم اینترنت در برابر نفوذ خارجی تقویت شده است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین می خواهد همکاری های دو سوی آتلانتیک را به کوشش های سیاست داخلی مشترک توسعه دهد با این هدف که سیستم دموکراتیک دو طرف به صورت بهتر و قدرتمندانه تر حفاظت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1003

به "آلمان: اروپا برای ایفای نقش بیشتر در عرصه سیاست خارجی آماده است، لزوم موضع مشترک غرب در قبال روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: اروپا برای ایفای نقش بیشتر در عرصه سیاست خارجی آماده است، لزوم موضع مشترک غرب در قبال روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید