این جاهای دیدنی بوشهر را در نوروز از دست ندهید!

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، شهر بندری بوشهر با تاریخ اصیل و قدیمی در کنار جاذبه های طبیعی شگفت انگیز با آسمانی پاک، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. اگر شما هم قصد دارید جاهای دیدنی بوشهر در نوروز را ببینید، حتما این مطلب را دنبال کنید تا بدانید کجا بمانید، کدام جاذبه های طبیعی و تاریخی را ببینید و از کجا خرید کنید.

این جاهای دیدنی بوشهر را در نوروز از دست ندهید!

در بوشهر کجا بمانیم؟

انواع اقامتگاه ها و هتل های متنوع در بوشهر با سطوح مختلف امکانات پذیرای شما هستند. از این رو در ادامه 3 تا از برترین هتل ها که نزد مردم محبوبیت بیشتری دارند را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید برترین اقامت بوشهر در نوروز را داشته باشید.

نام هتل

ستاره

مهم ترین امکانات

هتل جهانگردی دلوار بوشهر

3

نزدیک ساحل دریا، نزدیکی به مراکز خرید و بافت سنتی شهر، رستوران، کافی شاپ

هتل پرواز بوشهر

3

هتل ساحلی، نزدیک به اسکله و مراکز خرید

هتل دریا کنار بوشهر

2

هتل نوساز، در مجاورت دریا، نزدیک به جاذبه های تاریخی

کدام جاذبه های طبیعی بوشهر را ببینیم؟

حالا نوبت به معرفی جاهای دیدنی بوشهر در نوروز رسیده است. جاذبه های طبیعی زیبا و شگفت انگیز در این شهر کم نیست. در ادامه قصد داریم فهرستی از برترین و معروف ترین جاذبه های طبیعی بوشهر در نوروز را معرفی کنیم.

  1. ساحل ریشهر: ساحل دنج و توریستی شنی در فاصله 8 کیلومتری بوشهر
  2. ساحل صدفی: پارک ساحلی بوستان صدف در غرب بوشهر با امکانات تفریحی و رفاهی متعدد
  3. دهکده گردشگری پازارلند: منطقه گردشگری میان بندرکنگان و عسلویه با اقامتگاه های لوله ای و امکانات گردشگری و تفریحی متعدد
  4. نخلستان های آبپخش: نخلستان های سرسبز و بلندقامت شهر آبپخش از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوشهر است.
  5. منطقه حفاظت شده نایبند: از ارزشمندترین زیستگاه های دریایی خلیج فارس با جنگل های حرا، سواحل ماسه ای و صخره ای، درختان انجیر معابد، تپه های مرجانی، لاک پشت های دریایی و....

کدام جاذبه های تاریخی بوشهر را ببینیم؟

و اما جاذبه های تاریخی بی نظیر و با اصالت این شهر زیبا. آثار تاریخی در جای جای این شهر به چشم می خورد. از جمله معروف ترین آن ها هنگام بازدید از جاهای دیدنی بوشهر در عید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مدرسه سعادت: این مدرسه در دوران قاجار و با یاری های نقدی فراوان مظفرالدین شاه ساخته شده و همانند معماری رایج بوشهر با در و پنجره های چوبی و سردر با شیشه های رنگی است.
  2. موزه دریانوردی خلیج فارس: این بنا ابتدا سرکنسولگری انگلیس در زمان ناصرالدین شاه بوده و سپس به دست نیروی دریایی رسیده است. هم اکنون هم به عنوان موزه دریا و دریانوردی فعالیت دارد.
  3. موزه عمارت ایرانی: عمارت ایرانی، خانه یکی از تجار معروف بوشهری با قدمتی بیش از صد سال است و در آن می توان با تاریخچه تجارت دریایی، آثار به جا مانده از کشتی رافائل و... آشنا شد.
  4. عمارت گلشن: عمارتی با قدمت 170 سال و فاصله ده متری از دریا با معماری زیبا و چشم نواز که متعلق به تاجری به همین نام بوده است.
  5. آب انبار قوام: این آب انبار در دوران قاجار ساخته شده و محل تامین آب شرب مردم بوشهر بوده است. در حال حاضر این بنا بازسازی شده و به رستوران و چای خانه سنتی تغییر پیدا نموده است.

کدام مراکز خرید بوشهر برویم؟

محدوده زیادی از اماکن تجاری بوشهر شامل بازارها و مراکز خرید آن هستند. در ادامه یک فهرست از معروف ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد تا آن ها را در برنامه جاهای دیدنی بوشهر در نوروز قرار دهید:

  • بازار قدیم بوشهر: این بازار از زمان قاجار تا کنون فعالیت دارد و با معماری بی نظیر خود جزو آثار ملی قرار گرفته است و محصولات متنوعی همانند مواد غذایی، گلیم و سوغاتی های مجذوب نماینده بوشهر در آن به فروش می رسد.
  • پاساژ توحید بوشهر: برخلاف بازار قدیم، توحید پاساژی مدرن است و برای خرید کالاهای الکترونیکی مقرون به صرفه گزینه مطلوبی است.
  • مجتمع تجاری آزادگان: یک مجموعه وسیع و مدرن با محصولات متنوع همانند کالاهای تزئینی، لوازم آرایش، اسباب بازی های رنگارنگ، پوشاک باکیفیت مردانه و زنانه و عطر و ادکلن.
  • بازار ماهی فروشان: مگر می گردد بوشهر رفت و بازار ماهی فروشان را ندید. انواع ماهی و میگو لذیذ در یک محیط پرشور و هیاهو.
  • بازار گناوه: از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به خصوص لوازم خانگی، الکترونیکی، لوازم آرایشی و... با قیمت مناسب در این بازار به فروش می رسد.
  • بازار دیلم: بازار دیلم در بندر دیلم و در نزدیکی کویت قرار گرفته است و کالاهای خارجی بسیاری به آن راه پیدا می نمایند.

سوالات متداول جاهای دیدنی بوشهر در نوروز

برترین ساحل های بوشهر در نوروز کدام است؟

ساحل ریشهر، ساحل صدفی

برترین مراکز خرید مدرن بوشهر کدام است؟

پاساژ توحید و مجمتع تجاری آزادگان

برترین هتل ساحلی بوشهر در عید کدام است؟

هتل دلوار و هتل دریا کنار

برترین جاهای تاریخی بوشهر در نوروز کدام است؟

موزه عمارت ایرانی، موزه عمارت گلشن و مدرسه سعادت

منبع: چمدان
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1697

به "این جاهای دیدنی بوشهر را در نوروز از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جاهای دیدنی بوشهر را در نوروز از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید