10 مقصد الهام بخش و دیدنی در تایلند که نباید از دست بدهید

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تایلند با وجود جزایر متعدد، سواحلی شنی زیبا، جنگل های گرمسیری انبوه و هزاران جاذبه فرهنگی متفاوت، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در آسیا است.

10 مقصد الهام بخش و دیدنی در تایلند که نباید از دست بدهید

با تور تایلند فروردین به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

تایلند به خاطر جاذبه های متنوع و بی نظیری که دارد، سواحل شنی سفید و درخشان، جنگل های استوایی انبوه و آثار فرهنگی خاص و دیدنی، یکی از جذاب ترین کشورهای دنیا برای علاقه مندان به سفر و دنیا گردی است. اگر دوست دارید با الهام بخش ترین و دیدنی ترین مناطق این کشور آشنا شوید، این فهرست را دنبال کنید.

نباید فراموش کنید برای تهیه انواع تور تایلند همیشه می توانید بهترین و ارزان ترین آفر تور و بلیط را در خبرنگاران پیدا نموده و از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

روستای پای (Pai)

یکی از سحرانگیزترین روستاهای کشور تایلند، روستای زیبا و دیدنی پای است که در 100 کیلومتری از بزرگ ترین شهر شمالی تایلند یعنی چیانگ مای قرار گرفته است. این روستا بیش از همه مقصد محبوبی برای کوله گردان است. با وجود فضایی آرام، اماکن اقامتی ارزان و تعدادی اسپا، منطقه کوهستانی پای یک مقصد آرامش بخش عالی در سفر به تایلند است. در نواحی اطراف، تعدادی آبشار دیدنی و چشمه های آب گرم وجود دارد که منتظر هستند تا توسط گردشگران منطقه کشف شوند.

از بهترین تفریحات این منطقه می توان به پیاده گردی در دل طبیعت، کوه پیمایی و دوچرخه سواری در جهتهای پرپیچ وخم اشاره نمود. فرهنگ این منطقه فرهنگ برمه ای است. تعدادی از قبایل بومی در دهکده های اطراف این روستا، سبک زندگی سنتی خود را ادامه می دهند. اینجا غیر از همه تفریحاتی که اشاره نمودیم یک مقصد عالی برای امتحان کردن بهترین غذاهای گیاهی و لذیذترین غذاهای سنتی منطقه است. همچنین، پای یک مقصد محبوب برای علاقه مندان به یوگا و مدیتیشن است. مدارس و دوره های متعدد یوگا و مدیتیشن اینجا برای گردشگران برگزار می شود. با وجود اینکه پای مقصدی محبوب و شناخته شده به شمار می رود؛ ولی دنج بودن و آرامش خود را از دست نداده است. اینجا می توانید به بهترین شکل ممکن از تفریحات و جاذبه های متنوع لذت ببرید و در عین حال، آرامش را تجربه کنید.

جزیره کو تائو

در بین جزایر توریستی و محبوب تایلند، کو تائو هنوز هم یکی از آرام ترین مناطق است و چشم اندازهایی خیره نماینده و جذاب دارد. بسیاری از مسافران تایلند، جهت خود را به سمت جزایر بزرگ تر و همسایه کو تائو ادامه می دهند؛ مثلا کو سامویی و کو فانگان؛ ولی کو تائو میزبان غواصان و گردشگرانی است که دوست دارند فضایی آرام تر را تجربه نمایند.

به سختی می توانید چشم اندازهایی زیباترین سواحل شنی وسیع و زیبا و آب های لاجوردی و خیره نماینده در اطراف این جزیره پیدا کنید.

اگر این همه زیبایی برای اقناع شما کافی نیست، پالت رنگارنگی در غروب آفتاب در مقابل چشمان شما خودنمایی می نماید؛ منظره ای که نمی توان آن را با کلمات توصیف کرد. به دلیل دسترسی راحت به سایت های غواصی و دنیای زیر آب بسیار متنوع و شگفت انگیز، کوه تائو یکی از بهترین نقاط دنیا برای این است که در آب های گرم غواصی کنید یا حتی اگر مبتدی هستید، مدرک غواصی بگیرید. علاقه مندان به کوه پیمایی و طبیعت گردی می توانند در جنگل های ساحلی به گشت وگذار مشغول شوند و زیبایی خیره نماینده این جزیره را تماشا نمایند و لذت ببرند.

لذت بردن از منظره های زیبا و طبیعت بی نظیر در کنار نوشیدن لذیذترین نوشیدنی های میوه ای بومی، از مهم ترین جذابیت های سفر به کو تائو است که نباید از دست بدهید.

جزیره جوم (کو جوم)

کو جوم یکی از آخرین جزایر بکر در این کشور است. این جزیره در موقعیت مکانی خوب در بین کرابی و جزیره لانتا یای قرار گرفته است. فضای آرام این مکان که خانه کمتر از 3 هزار نفر است، باعث می شود که ترک کردن سواحل آرام و زیبای آن بسیار سخت باشد. این جزیره زیبا با آب های درخشان و لاجوردی اقیانوس احاطه شده است. سواحل آن بیشتر صخره ای هستند؛ ولی سواحلی هم برای آفتاب دریافت و آب تنی دارد.

این جزیره میزبان تعداد کمی رستوران و کافه است و امکانات توریستی در آن، تقریبا کم و محدود است. به خاطر همین ویژگی ها، این مقصد برای کسانی مناسب است که دوست دارند سفری آرام را تجربه نمایند و دنبال مقصدهایی هستند که کمتر کسی به آن ها سفر می نماید. فضای آرام و بکر و اهالی مهمان نواز جزیره که رفتاری بسیار محبت آمیز و گرم با توریست ها دارند، باعث می شود که هر لحظه از انتخاب این جزیره به عنوان مقصد سفر خود راضی باشید. شب های پرستاره جزیره که صدایی جز صدای امواج در آن به گوش نمی رسد، موقعیتی ایده آل و دوست داشتنی برای علاقه مندان به طبیعت است.

آیوتایا

آیوتایا در حدود 50 کیلومتر از پایتخت شلوغ و پزرق وبرق تایلند، یعنی شهر بانکوک فاصله دارد. این شهر زمانی یکی از شگفت انگیزترین شهرهای دنیا بوده است. ویرانه های باستانی این شهر به عنوان یکی از آثار ارزشمند در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است و به خوبی می تواند شکوه و عظمت روزهای اوج این شهر را نشان دهد. این شهر به تنهایی روی یک جزیره بنا شده است. امپراتوری آیوتایا حدود 417 سال در این منطقه فرمانروایی می کرد و به اوج مالی، فرهنگی و نظامی در قرن شانزدهم رسیده بود.

آیوتایا زمانی پایتخت امپراتوری تایلند بود و بیش از 400 معبد و سایر آثار شگفت انگیز معماری در آن وجود داشت. در نهایت، این شهر توسط مهاجمان برمه ای تسخیر و ویران شد. این اتفاق در سال 1767 روی داد. با کوشش های بی شمار و خستگی ناپذیر، بقایای این شهر بازسازی شد. اکنون این ویرانه های بازسازی شده به خوبی به گردشگران نشان می دهد که این شهر در زمان اوج شکوه و اقتدار خود، چه شکلی بوده است.

چیانگ مای

چیانگ مای یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مراکز فرهنگی در تایلند است. این منطقه میزبان تعداد زیادی جاذبه فرهنگی و معبدهای باستانی است. پایتخت سابق امپراتوری لانا، جذابیت خاصی دارد و بیش از هر چیز در بین گردشگرانی محبوب است که علاقه مند به فعالیت های تفریحی و ورزشی در فضای باز و در طبیعت هستند مثلا پیاده گردی، موج سواری یا حتی گشت وگذار در کمپ نگهداری فیل ها.

در سال های اخیر چیانگ مای به یک مقصد محبوب و مهم برای دوستداران یوگا و علاقه مندان به سبک زندگی سالم تبدیل شده است. تعداد رستوران های غذای گیاهی و سالم در این منطقه بسیار زیاد است. اگر این رستوران ها برایتان کافی نیست می توانید صدها رستوران ملی و بین المللی را انتخاب کنید که غذاهایی لذیذ و باکیفیت سرو می نمایند؛ از غذاهای سنتی تایلندی گرفته تا بهترین غذاهای محبوب آشپزی فرانسوی.

تعداد زیادی بازارچه روزانه و هفتگی در چیانگ مای برپا می شود که در غرفه های آن خرده ریزهای توریستی، سوغات و صنایع دستی به فروش می رسد. فروشنده های غذای خیابانی همه جا پیدا می شوند و از آن ها می توانید بهترین غذاهای سنتی تایلندی را بخرید و نوش جان کنید.

در چیانگ مای می توانید به نواحی مرتفع سر بزنید و از زیباترین معبدهای منطقه بازدید کنید. از نواحی پرارتفاع می توانید تصاویری پانوراما از سرتاسر شهر ببینید. سفر کوتاه چند روزه برای لذت بردن از تمام جذابیت های چیانگ مای کافی نیست.

ریلی

شبه جزیره ریلی نه تنها سواحلی بسیار چشم نواز و دیدنی دارد؛ بلکه یک بهشت واقعی برای علاقه مندان به صخره نوردی است. صخره های این ناحیه برای همه علاقه مندان به صخره نوردی از سطوح مختلف آمادگی بدنی، فرصتی برای این تجربه دلپذیر را فراهم نموده است.

ریلی نسبت به بسیاری نواحی اطرافش، محیطی آرام تر و دنج تر دارد. در نزدیکی کرابی و دریای آندامان واقع شده است. رستوران ها و کافه های منطقه میزبان هزاران توریست و کوله گردی است که از سراسر دنیا جمع می شوند تا به طرف جنگل های استوایی جهتشان را ادامه دهند و از گشت وگذار در جنگل ها و سواحل سرسبز منطقه لذت ببرند. چشم اندازهای بسیار زیبایی که از ارتفاعات اطراف قابل مشاهده است، یکی از زیباترین و چشمگیرترین مناظری است که احتمالا در طول سفر خود می ببینید. این جزیره به راحتی به وسیله قایق یا فرابر در دسترس است و به خاطر زیبایی های طبیعی و تفریحات جذابی که دارد، یکی از خاص ترین مقصدهای توریستی در تایلند است. علاوه بر این در این محدوده تعدادی غار و تالاب هم وجود دارد که می توانید برای کشف آن ها وقت بگذارید و از دیدنی شگفتی های طبیعت لذت ببرید.

فانوم رانگ

فانوم رانگ بدون تردید یکی از شگفت انگیزترین و قابل توجه ترین معبدهای خمر است که می توانید در تایلند پیدا کنید. در یک دوره 17 ساله بازسازی و مرمت، این مجموعه اکنون به شکوه و عظمت سابق برگشته و یکی از میراث ارزشمند یونسکو است. این معبد با ماسه سنگ و لایتیت به سبک معبدهای آنگکور ساخته شده است که در قرن های دهم تا سیزدهم رایج بود. این معبد هندو به شیوا تقدیم شده است. این معبد روی یک آتش فشان خاموش قرار گرفته است و یکی از نمونه های چشمگیر و درخشان از سبک معماری آنگکور است. در ماه آوریل جشن های سنتی و فستیوال فانوم رانگ اینجا برگزار می شود که یک رویداد فرهنگی بسیار دیدنی و میزبان یک نمایش خیره نماینده و زیبای نور است.

چیانگ رای

چیانگ رای محبوبیت زیاد دارد و به طور گسترده ای با عنوان یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین شهرهای شمالی تایلند شناخته می شود. چیانگ رای میزبان جاذبه های فرهنگی و دیدنی ها و شگفتی های طبیعی فراوانی است. قدمت پایه گذاری این شهر به قرن هفتم برمی شود و چیانگ رای اولین پایتخت امپراتوری لانا بوده است. این شهر در نزدیکی مثلث طلایی قرار گرفته است؛ یعنی یک منطقه مرزی در رود مکونگ جایی که سه کشور تایلند، لائوس و برمه به هم می رسند. اینجا قبلا مکانی مهم در تجارت بوده است.

گردشگران در چیانگ رای می توانند از خرابه های باستانی متعدد دیدن نمایند. بازدید از معبدها و زیارتگاه ها یکی دیگر تفریحات گردشگران در این منطقه است. پیاده گردی در نواحی کوهستانی در جست وجوی قبایل بومی ساکن دهکده ها به یکی از بهترین خاطرات سفر شما به تایلند تبدیل می شود.

شاید مهم ترین جاذبه گردشگری چیانگ رای که در سراسر دنیا مشهور و شناخته شده است، معبد سفید باشد. وات رونگ خون یا معبد سفید با طراحی مدرن و غیر معمول، کاری از معماری به نام Chalermchai Kositpipat است. معبد سفید یکی از چشمگیرترین معابد تایلند است. اگر دوست دارید در خصوص میراث به جای مانده از امپراتوری لانا بیشتر یاد بگیرید یا با سبک زندگی مردم در شمال تایلند آشنا شوید، چیانگ رای، مقصدی است که حتما باید برای سفر به آن برنامه ریزی کنید.

جزیره ماک (کو ماک)

کو ماک در عین حال که روز به روز از تعداد گردشگران بیشتری استقبال می نماید، سعی نموده است تا ارزش های فرهنگی و حال و هوای بودایی خود را حفظ کند. اینجا یکی از آخرین مقصدهای اصیل به جای مانده در تایلند است. کو ماک میزبان ده هزار درخت نخل، یک روستای ماهیگیری و معبدهای جذاب و قدیمی است و حدود 40 کیلومتر از زمین اصلی فاصله دارد، به همین دلیل دارای محیطی دنج و آرام است.

به غیر از چند ریزورت و رستوران، این جزیره تقریبا بکر و دست نخورده است و به همین دلیل یکی از مقصدهایی است که کمتر بر اثر ازدحام گردشگران دست خوش تغییر شده است. یک پارک دریایی در مجاورت آن قرار گرفته است که فرصت بی نظیری به گردشگران این شهر می دهد که از دنیای زیر آب لذت ببرند. علاوه بر این، امکان انجام ورزش های آبی از جمله قایق سواری و موج سواری هم در این جزیره برای علاقه مندان به ورزش و ماجراجویی وجود دارد. اگر به اندازه کافی در ساحل استراحت نموده اید و آفتاب گرفته اید، می توانید پیاده گردی در جنگل ها را امتحان کنید یا با دوچرخه، جزیره را بگردید. کو ماک یکی از آرام ترین و دنج ترین مقصدها در تایلند است.

پتچابوری

پتچابوری به راحتی به وسیله بانکوک قابل دسترس است و با عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی در این کشور شناخته می شود. قدمت این منطقه به قرن هشتم میلادی برمی شود. این شهر یکی از مهم ترین مقصدهای فرهنگی در هر سفر به تایلند است ولی تعداد گردشگران بسیار کمی دارد. تعدادی بنای قدیمی متعلق به قرن دوازدهم در این شهر وجود دارد که شامل چندین معبد و کاخ سلطنتی است.

شغل اصلی مردم در این منطقه کشاورزی است. بازارهای روزانه و سنتی بسیاری زیادی در این شهر وجود دارد که انواع ادویه جات و محصولات محلی را می فروشند. چون گردشگران کمی به این شهر سر می زنند، به راحتی می توانید در آن زندگی اصیل و سنتی مردم تایلند را از نزدیک لمس و مشاهده کنید.

غیر از جاذبه ها و دیدنی های فرهنگی، اگر از علاقه مندان به طبیعت باشید در نواحی اطراف این شهر می توانید از جنگل های استوایی انبوه لذت ببرید که در میان آن ها غارهای شگفت انگیز و معبدهای قدیمی با معماری جذاب وجود دارد. بر خلاف سایر مناطق اطراف، این شهر از سقوط امپراتوری بزرگ آسیایی جان سالم به در برده است و به همین دلیل بخش های زیادی از این شهر قدیمی، بکر و دست نخورده باقی مانده است. به همین دلیل است که گاهی این شهر را آیوتایای زنده می نامند. در این شهر، گردشگران می توانند بناها و آثار نمادین با عمر چند قرن را ببینند و لذت ببرند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 138

به "10 مقصد الهام بخش و دیدنی در تایلند که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد الهام بخش و دیدنی در تایلند که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید