اپوزیسیون تایلند خواهان استعفا نخست وزیر شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، بزرگترین حزب اپوزیسیون تایلند امروز (دوشنبه) در شروع جلسات ویژه ای در مجلس به درخواست رهبر خونتای نظامی سابق برای بحث بر سر اعتراضات چندین ماهه، از نخست وزیر این کشور خواست از سمتش استعفا دهد.

اپوزیسیون تایلند خواهان استعفا نخست وزیر شد

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سومپونگ آمورنویوات، رهبر حزب اپوزیسیون فئو تای، دارنده بیشترین تعداد کرسی ها در مقایسه با دیگر احزاب در مجلس تایلند، بیان کرد: نخست وزیر یک مانع عظیم و فشاری روی کشور است. لطفا استعفا دهید و بعد، همه چیز به خوبی تمام خواهد شد.

پرایوث چان-اوچا، نخست وزیر تایلند بعد از آن خواهان جلسات ویژه مجلس در روزهای اخیر شد که در 15 اکتبر تدابیر شرایط اضطراری در تایلند با هدف انتها دادن به تظاهرات شامل ممنوعیت اعتراضات به اجرا درآمدند؛ تدابیری که تنها خشم بیشتر معترضان را در پی داشته و باعث آمدن ده ها هزار تن به خیابان های بانکوک شدند.

پرایوث در سخنرانی خود در افتتاح این نشست ها گفت: من اطمینان دارم که امروز صرف نظر از دیدگاه های سیاسی متفاوت ما، همه همچنان عاشق کشور هستند.

اما مخالفان و رهبران اعتراضات تردید دارند که جلسات مجلس به حل بحران منجر شوند. حامیان او در مجلس دارای اکثریت هستند و کلیت مجلس علیای این مجلس با دستچین شدن از سوی خونتای نظامی حاکم سابق مشخص شده است.

پرایوث در سال 2014 با سرنگون کردن یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر منتخب عضو حزب فئو تای قدرت را تصاحب کرد. معترضان پرایوث را به مهندسی کردن انتخابات سال گذشته میلادی با هدف حفظ تسلط ارتش بر قدرت متهم نموده اند. او این انتخاب را عادلانه می داند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 696

به "اپوزیسیون تایلند خواهان استعفا نخست وزیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپوزیسیون تایلند خواهان استعفا نخست وزیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید