استفاده همگانی از واکسن آنفلوآنزا توصیه نمی گردد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته کمتر از دو میلیون دوز واردات واکسن آنفلوآنزا داشتیم، اما این رقم سال جاری به 11 تا 12 میلیون دوز افزایش خواهد یافت اما واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا توصیه نمی گردد.

استفاده همگانی از واکسن آنفلوآنزا توصیه نمی گردد

به گزارش خبرنگاران از وبدا، کیانوش جهانپور روز شنبه اضافه کرد: همکاران شبکه بهداشتی کشور سال گذشته، 250 هزار دوز واکسن دریافت کردند که سال جاری با افزایش 10 برابری توزیع واکسن در شبکه های بهداشت، دو میلیون و 500 هزار دوز واکسن برای گروه های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع می گردد و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: همچنین برای سایر گروه ها و افراد نیز بالغ بر 8.5 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته شده که اواخر شهریور در شبکه توزیع دارویی و داروخانه ها توزیع شده و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود.

وی تاکید نمود: واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا به هیچ وجه توصیه نمی گردد، علاوه برآن، اینکه شایعه شده برای دریافت واکسن، ثبت نام در داروخانه ها صورت می گیرد نیز صحت ندارد و نه تنها هدف خیرخواهانه ندارد، بلکه به نظر می رسد این یک کلاهبرداری است و عده ای در پی سوء استفاده هستند.

جهانپور ادامه داد: به رغم همه مسائل ارزی، برای تهیه و توزیع و مصرف منطقی واکسن آنفلوآنزا مسئله ای وجود نخواهد داشت و واکسن برای گروه های در معرض خطر و پرخطر فراهم است، بنابراین تقاضای کاذب و هزینه بی جا نباید ایجاد کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: برآورد وزارت بهداشت این است که سال جاری نسبت به سال گذشته در خصوص آنفلوآنزا حتی ممکن است مسائل کمتری داشته باشیم؛ زیرا مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت می نمایند، کمتر در مکان های عمومی و تجمع ها حاضر می شوند، از ماسک استفاده می نمایند و این مراقبت ها همزمان در کنترل کرونا و آنفلونزا موثر خواهد افتاد.

وی گفت: خوشبختانه سال جاری تامین واکسن آنفلوآنزا برای بیماران خاص و مادران باردار 10 برابر سال قبل است، در حالی که تامین واکسن برای سایر گروه های پرخطر نیز 5 یا 6 برابر سال گذشته است. واکسن آنفلوآنزا از منابع معتبر و شرکت های برتر اروپایی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند، تهیه شده و دقت نظر کافی برای تهیه آن اجرا شده است.

جهانپور اضافه کرد: هر فرد با مراجعه به داروخانه و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می تواند واکسن آنفلوآنزا را تهیه کند. تا قبل از سرانجام شهریور توزیع واکسن آنفلوآنزا شروع می گردد و کوشش بر این است که تا آن موقع بخش اعظمی از واکسن ها وارد شده و توزیع آنها صورت گرفته باشد و هر فرد طبیعتا نمی تواند بیش از یک واکسن خریداری کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 702

به "استفاده همگانی از واکسن آنفلوآنزا توصیه نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده همگانی از واکسن آنفلوآنزا توصیه نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید