آیا کرونا به آزمون عملی قدرت تکنولوژی چین تبدیل شده است؟ ، از پهپادهای هشدار دهنده تا ربات های ضدعفونی کننده

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، کشور چین، دهه های اخیر را صرف پرورش بخش فناوری خود نموده است. اکنون با مواجهه با یک بحران عظیم بهداشت عمومی ، پکن شرکت های فناوری خود را تحت فشار قرار می دهد تا به مبارزه با بیماری نوظهور کرونا بپردازند.غول های فناوری چین نیز با استفاده از وسایل خودران در کوشش برای تامین مایحتاج کارمندان پزشکی هستند و از پهپادها و دوربین های حرارتی برای سنجش شرایط شهروندان استفاده می نمایند.

آیا کرونا به آزمون عملی قدرت تکنولوژی چین تبدیل شده است؟ ، از پهپادهای هشدار دهنده تا ربات های ضدعفونی کننده

با ما همراه باشید و با تور تفریحی چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هنوز معین نیست که فناوری تا چه حد می تواند به کنترل ویروس یاری کند. اما اکنون حداقل 79 هزارنفر در سرتاسر دنیا آلوده شده اند و بیش از 2500 نفر دنیا باخته اند. بیشتر جانباختگان ساکن چین هستند و پکن گفت که مبارزه با ویروس یک اولویت ملی است که احتیاج به اقدام جمعی دارد.

مدت ها است که چین بر نوآوری فناوری به عنوان ستون مهم رشد مالی و سیاسی خودتأکید می نماید و پکن میلیاردها دلار برای یارانه ها ، وام ها و اوراق قرضه ای صرف می نماید که برای افزایش پیشرفت در هوش مصنوعی ، وسایل نقلیه خودران و سایر بخشهای فناوری هزینه می گردد. به نظر می رسد چین میخواهد با این روشها با سیلیکون ولی رقابت کند

رییس جمهور چین در اوایل ماه جاری گفت: مبارزه با بیماری همه گیر بدون حمایت از علم و فناوری امکان پذیر نیست.چین باید تحقیقات بالینی در خصوص واکسن ها و داروهای ضد ویروسی را تقویت کند و همچنین گزینه های خرید آنلاین را برای ده ها میلیون نفر که برای جلوگیری از شیوع این بیماری در داخل خانه مانده اند ، گسترش دهد.

وزارت علوم و فناوری چین روز پنجشنبه از بخش فناوری یاری خواست و پیشنهاد داد که روبات ها ، ماشین های غربالگری دما و دستگاه هایی که می توانند به کاهش تماس انسان یاری نمایند در سرتاسر چین مستقر شوند. کوشش های چین برای ایجاد سیلیکون ولی داخلی تا دهه 1980 ، هنگامی که مقامات آغاز به معین بخش هایی از این کشور به عنوان مناطق توسعه پیشرفته کردند روشهای دیگری را شامل می شد. براساس آمارهای رسمی ، این کشور از آن دوره تا کنون 168 منطقه با بیش از 33 هزار میلیارد یوان (4.7 تریلیون دلار) هزینه را صرف ایده خود نموده است.

پروژه تکنولوژی محور دیگر چین، 2025Made in China است ، طرحی برای تغییر اقتصاد از فراوری به بخش های پیشرفته. این دستورالعمل مستلزم سرمایه گذاری میلیاردها دلار بودجه دولتی در مناطقی مانند ارتباطات بی سیم ، میکروچیپ ها و رباتیک است. طبق گزارشی از شرکت سرمایه گذاری کلاینر پرکینز ، چین در نیمی از 20 شرکت برتر فناوری دنیا در سال 2018 قرار داشت.

به گفته دنی مو ، تحلیلگر مستقر در پکن درباره فناوری های نوظهور در فارستر ، با توجه به اینکه چین اکنون با ویروس کرونا مبارزه می نماید ، فناوری عامل مسلط و مهمی است که چین سعی دارد با یاری آن با ویروس مبارزه کند. این بخش از کاربردهای مهم خود استفاده می نماید ، از جمله ارائه خدمات دیجیتال مانند تحویل غذا و پرداخت های تلفن همراه که به افراد یاری می نماید تا بهتر با اپیدمی روبرو شوند.

در این ماه ، شرکت تنسنت امکانات فوق محاسباتی خود را که شامل ماشین هایی است که می توانند محاسبات را خیلی سریعتر از یک کامپیوتر شخصی معمولی انجام دهند، افتتاح کرد تا محققان برای یافتن درمان کرونا راحت تر کار نمایند. این شرکت با سازمان های پزشکی و امداد همکاری نموده است تا فعالان حوزه دارو و درمان احتیاج به انجام وظایف مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها ، شبیه سازی آنلاین یا پشتیبانی لجستیکی با شرایط سخت را نداشته باشند.

بعضی دیگر برای از بین بردن تماس انسان به انسان روبات ها را به کار می گیرندالیام هوانگ ، تحلیلگر تحقیق کورسایت گفت:شرکت های فناوری چین می توانند بسیار جوابگو و متنوع باشند. به عنوان مثال ، Meituan Dianping ، غول تحویل غذا ، هفته گذشته ربات هایی را در بعضی از رستوران های همکار خود در پکن معرفی کرد که یاری می نماید تا غذا از آشپزخانه ها به کارمندان تحویل غذا و مشتریانی که منتظر دریافت سفارش هستند برسد. Meituan می خواهد در صورت موفقیت این برنامه را به شهرهای دیگر گسترش دهد.

در همین حال ، غول تجارت الکترونیکی چینی JD.com (JD) ، به تازگی ، ربات های خودران را ثبت نموده است تا کالاهایی را برای کارمندان پزشکی در شهر مرکزی چین ووهان ، جایی که این ویروس سرچشمه گرفته است ، ارسال کند. ربات ها ، که بسیار شبیه به وسایل نقلیه حمل بار هستند، بسته های بیمارستانی را تحویل می دهند که در درجه اول بیماران مبتلا به کرونا را معالجه می نماید. Qi Kong ، رئیس بخش رانندگی خودران JD Logistics گفت: این جهت نسبتاً کوتاه است حدود 600 متر تا بیمارستان اما به هر حال برای ما بسیار مهم است. وقتی از شرایط ووهان آگاه شدیم ، ما آغاز به گردآوری منابع خود در آنجا کردیم. فقط چهار روز طول کشید تا مطمئن شویم که الگوریتم ما آماده است(از شبیه سازی تا تمرین) .

به گفته رسانه های دولتی چین ، TMIRob ، ده ها ربات را در داخل بیمارستان ها در سراسر ووهان ارسال می نماید. در آنجا ، آنها در بخش های ایزوله ، بخش مراقبت های ویژه و اتاق های عمل ، مواد ضد عفونی را پاشش می نمایند.طبق گفته شرکت میکرو مولتی کوپتر، یکصد پهپاد مستقر در شنزن به مقامات امکان می دهد تا احتیاج به مراقبت پزشکی را در جمع های بزرگ تشخیص دهد. آنها همچنین نزدیک به 200 کارمند را به مراکز فرماندهی اعزام نموده اند تا بتوانند نظارت بر پهپادها را انجام دهند.

البته استفاده از پهپاد و سایر فناوری ها کشور چین را به سمت انتقاد از شرایط نظارت گسترده آن سوق داده است. گروه های مدافع حقوق بشر هشدار داده اند، این تکنولوژی ها می توانند برای نقض آزادی ها استفاده شوند. چین مدت هاست که از فناوری تشخیص چهره ، هوش مصنوعی و سایر فناوری ها برای مقابله با جرم و نظارت بر شهروندانش استفاده می نماید. و شرکتهای فنی مانند تنسنت سالهاست که متهم به سانسور مباحث حساس سیاسی به صورت آنلاین در چین هستند.

هوانگ ، تحلیلگر تحقیقات کورسایت گفت ، بخش فناوری چین مدتهاست که از پشتیبانی از بالا به پایین در پکن سود می برد. دولت مرکزی سال گذشته 3.9٪ از بودجه ملی را به علم و فناوری اختصاص داد که 14٪ نسبت به سال قبل افزایش یافته است.وی گفت: این نشان می دهد که دولت از توسعه فناوری برای پیشبرد اهداف خود حمایت می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 211

به "آیا کرونا به آزمون عملی قدرت تکنولوژی چین تبدیل شده است؟ ، از پهپادهای هشدار دهنده تا ربات های ضدعفونی کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا به آزمون عملی قدرت تکنولوژی چین تبدیل شده است؟ ، از پهپادهای هشدار دهنده تا ربات های ضدعفونی کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید