استفاده از نقش مهم چین در توسعه تعاملات فرهنگی و مالی، توسعه گردشگری راه ابریشم

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به نقش کشور چین در تبادلات مالی مختلف دنیا گفت: استفاده از نقش مهم چین در توسعه تعاملات فرهنگی و مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

استفاده از نقش مهم چین در توسعه تعاملات فرهنگی و مالی، توسعه گردشگری راه ابریشم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور زمستان 99 کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در ملاقات با فعالان و اندیشمندان گردشگری چین گفت: بی شک کشور بزرگ چین با تاریخ و تمدن بیش از 5 هزار سال در حالی که در مبدأ جاده ابریشم قرار گرفته بود، همیشه نقش مهمی در توسعه تعاملات فرهنگی و مالی دنیا شرق و غرب در طول تاریخی ایفا نموده است.

وی اضافه کرد: در این میان ایران نیز که در مرکز این جاده بزرگ قرار داشت همچون پلی واسطه ارتباط فرهنگی و مالی دنیا شرق و غرب بود، بنابراین به همین دلیل تعاملات فرهنگی میان ایران و چین سابقه ای دیرینه دارد به گونه ای که درسده های گذشته ایرانیان نقش مهمی را در انتقال فرهنگ آئین بودا از هندوستان به چین ایفا نموده اند و یا اینکه چینی ها با اشعار شعرای ایرانی همچون سعدی آشنایی داشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان نمود: ارتباطات مستمر ایران و چین به گذشته محدود نمی گردد، بلکه این ارتباطات حتی تا دوران کنونی نیز ادامه دارد، به گونه ای که همگی ما هیچ گاه دوستی با چین و خدمات این کشور به ایرانیان را حتی در دوران اجرای تحریم های ناعادلانه علیه ایران فراموش نمی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی، مالی و تاریخی استان اصفهان نیز توضیح داد: وجود 2 هزار و 200 اثر تاریخی در استان اصفهان در کنار 7 اثر ثبت شده در فهرست میراث دنیای در کنار رشته های متعدد صنایع دستی که نشان دهنده عمق اصالت فرهنگ و تمدن ایرانیان در فلات مرکزی ایران است، در کنار اقلیم متنوع، همیشه شرایط مناسبی را برای توسعه گردشگری فراهم ساخته است، بنابراین امیدوار هستیم برگزاری نشست های این چنینی به افزایش مبادلات فرهنگی و مالی از منظر گردشگری منتج گردد.

زیبایی های اصفهان وصف ناپذیر است

مدیر گروه طرح توسعه گردشگری راه ابریشم چین در این ملاقات گفت: درباره شهرت اصفهان به تمثیل نصف دنیا مطالب زیادی شنیده بودم، ولی با سفر به اصفهان دریافتیم که این تمثیل مبنای درستی دارد، زیرا به راستی زیبایی های اصفهان وصف ناپذیر است.

ژن فنگ بیان نمود: با توجه به تاریخی بودن 2 استان اصفهان و شی یان و همچنین انعقاد قرار داد خواهر خواندگی میان دوشهر اصفهان و شی یان، امیدوار هستیم بتوانیم ظرفیت های این استان بزرگ و پهناور و در عین حال زیبا را به بیش از 200 میلیون گردشگر چینی که هرساله از این کشور به تمامی نقاط دنیا سفر می نمایند به تصویر بکشیم.

وی گفت: شما ایرانیان تمثیلی دارید که ما نیز به آن اعتقاد داریم و آن اینکه دل به دل راه دارد به راستی فرهنگ و تمدن دو2 کشور بزرگ چین و ایران به یکدیگر نزدیک هستند و ما با سفر به ایران به دنبال اثبات این دوستی و صمیمیت میان دو ملت بزرگ هستیم.

به گزارش خبرنگاران، هیئت 38 نفره شامل دانشمندان، فعالان گردشگری و فعالان رسانه ای استان شی یان چین برای شناسایی و اجرای طرح احیای گردشگر راستا جاده ابریشم در سفری از کشورهای راستا جاده ابریشم بازدید کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 171

به "استفاده از نقش مهم چین در توسعه تعاملات فرهنگی و مالی، توسعه گردشگری راه ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نقش مهم چین در توسعه تعاملات فرهنگی و مالی، توسعه گردشگری راه ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید