استفاده از رشته های رسانای پوستی برای کنترل حرکات بدن

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پیگیری و آنالیز حرکات بدن توسط پزشکان معمولاً با استفاده از دستگاه های پوشیدنی عظیم و دست و پاگیری صورت می گیرد که دقت کافی هم ندارند و بسیار گران قیمت هستند. کاربرد این دستگاه ها مستلزم ایستادن در برابر دوربین های پیچیده نیز هست. اما یک فناوری جدید مبتنی بر استفاده از رشته های ساده بر روی پوست احتیاج به کاربرد فناوری های گران قیمت و پیچیده را از بین می برد.

استفاده از رشته های رسانای پوستی برای کنترل حرکات بدن

رشته های نازک و ظریف مذکور پوشیده در یک جوهر کربنی و قادر به انتقال برق هستند. رشته های مذکور در واکنش به فشارهای مکانیکی خارجی تا می شوند و میزان رسانایی آنها تغییر می نماید. بنابراین با آنالیز این تغییرات می توان پی به حرکات و تغییرات عضلات بدن انسان برد.

این رشته ها بر روی گردن انسان نصب شده و کارایی آنها برای آنالیز و پیگیری حرکت گردن ثابت شده است. با برقراری جریان برق در درون این رشته ها می توان حرکات گردن را به صورت لحظه به لحظه رصد کرد. انتقال داده های یادشده با استفاده از بلوتوث به رایانه ها ممکن است.

در این مرحله از الگوریتم های هوش مصنوعی برای مطابقت دادن تغییرات رشته های رسانا با تغییرات بخشی از بدن که مورد آنالیز است، استفاده می گردد. دقت سیستم مذکور برای آنالیز حرکات بدن 93 درصد است و از آن می توان برای کنترل و شناسایی این حرکات در زوایا و جهت های مختلف استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 968

به "استفاده از رشته های رسانای پوستی برای کنترل حرکات بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از رشته های رسانای پوستی برای کنترل حرکات بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید