احتمال تلافی چین در صورت تحریم هواوی توسط اتحادیه اروپا

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، دولت چین از احتمال اقدامی تلافی جویانه علیه نوکیا و اریکسون در صورت تحریم هواوی توسط اتحادیه اروپا اطلاع داد.

احتمال تلافی چین در صورت تحریم هواوی توسط اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که اگر اتحادیه اروپا شرکت هواوی را از توسعه شبکه های 5G منع نموده و قوانین محدود نماینده علیه این شرکت چینی وضع کند با اقدامات تلافی جویانه چین در تحریم سازندگان عظیم تجهیزات ارتباطات نظیر نوکیا و اریکسون روبرو خواهد شد.

هفته پیش انگلیس به اپراتورهای مخابراتی در سطح کشور دستور داد تا از سرانجام امسال تمام تجهیزات و امکانات توسعه شبکه 5G خود را از هر شرکتی به جز هواوی خریداری نمایند و هم چنین تمام تجهیزات موجود مربوط به این شرکت را تا سال 2027 جایگزین نمایند.

شرکت های اریکسون سوئد و نوکیای فنلاند از اصلی ترین شرکت های ارتباطی کمپین تحت حمایت ایالات متحده علیه شرکت هواوی چین هستند.

وزارت بازرگانی چین پس از اقدام انگلیس مبنی بر محدودسازی تجهیزاتی هواوی به دنبال کنترل صادرات خود است که مانع از صادرات محصولات نوکیا و اریکسون به کشورهای دیگر که در چین مونتاژ می شوند، خواهد شد.

این اقدام بدترین حالت مقابله با کشورهای اروپایی در صورت تحریم هواوی و تأمین نمایندگان چینی است.

اتحادیه اروپا تا به امروز از اعمال ممنوعیت یا محدودیت بر فعالیت های شرکت هواوی در اروپا سخنی به میان نیاورده است، اما به اصطلاح جعبه ابزار یا دستورالعملی از استانداردهای امنیتی را صادر نموده است که کشورهای عضو را از بهره مندی از شرکت ها و تأمین نمایندگان شبکه های 5G با ریسک بالا منع می سازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 604

به "احتمال تلافی چین در صورت تحریم هواوی توسط اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تلافی چین در صورت تحریم هواوی توسط اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید