آیا ربات ها می توانند به طور کامل مانند انسان ها رفتار کنند؟

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، اخیرا محققان ایتالیا ربات ها را برای میزان تعاملشان با انسان آزمایش کردند.

آیا ربات ها می توانند به طور کامل مانند انسان ها رفتار کنند؟

اخیرا گروهی از محققان ایتالیا برای افزایش شباهت ربات ها به انسان برخی از ویژگی های او مانند مدت زمان متغیر برای پاسخ دهی به سوالات را در یک ربات آزمایش کردند تا مشاهده کنند آیا ربات می تواند با موفقیت دانشمندان را متقاعد کند که در حال تعامل با یک انسان است یا خیر.

به گزارش یورو نیوز، آگنیسکا ویکوفسکا، رئیس بخش شناخت اجتماعی در تعامل انسان و ربات در مؤسسه فناوری ایتالیا، با استفاده از آزمون تورینگ روشی برای تعیین ربات هوشمند ابداع و سپس آزمایشی را طراحی کرد. در این آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شد زمانی که یک کادر سبز رنگ روی صفحه ظاهر می شود دکمه ای را فشار دهند، در حالی که ربات انسان نما iCub که در کنار آن ها نشسته بود به جعبه های قرمز پاسخ می داد.

براساس گزارش ها، محققان در این آزمایش ها بر دو ویژگی دقت پاسخگویی و زمان انسان تمرکز داشتند. در آزمایش مذکور ربات ها به دو گروه تقسیم شدند. دسته اول از طریق اپراتور های انسانی کنترل می شدند و گروهی دیگر به صورت اتوماتیک و پیش فرض کار می کردند. پس از بررسی محققان دریافتند که اگر ربات به یک از ویژگی های انسانی عمل کند، شرکت کنندگان نمی توانند تشخیص دهند که با یک فرد تعامل دارند یا یک ربات.

آگنیشکا ویکوفسکا، گفت: این آزمایش نشان می دهد که در مغز ما حساسیتی برای تشخیص نشانه های بسیار ظریف انسان بودن در رفتار ربات وجود دارد. آنچه ما می خواهیم بررسی کنیم این است که چه نوع تاثیری بر هماهنگی اجتماعی با یک ربات دارد؟

او اضافه کرد: اگر ما ربات هایی با این نوع رفتار های بسیار ظریف طراحی کنیم که ما را به یاد انسان های دیگر می اندازد، آیا این باعث می شود که ما انسان ها با ربات بهتر تعامل داشته باشیم. این مطالعه که در ژورنال Science Robotics منتشر شده، اولین قدم برای درک فعالیت هایی است که با کمک آن ربات ها می توانند با موفقیت در آینده در بخش مراقبت های بهداشتی یا تولید. مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1600

به "آیا ربات ها می توانند به طور کامل مانند انسان ها رفتار کنند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا ربات ها می توانند به طور کامل مانند انسان ها رفتار کنند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ربات ها می توانند به طور کامل مانند انسان ها رفتار کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید