عکس ، این خودروی چینی هم قیمت بنز است!

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، پدال نوشت: شرکت چینی ژیپنگ در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 از شاسی بلند کوپه G6 رونمایی کرد. این خودرو در نسخه های سطح بالای خود 460 اسب بخار قدرت و حدود 43 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

عکس ، این خودروی چینی هم قیمت بنز است!

G6 بر پایه نسل دوم پلتفرم SEPA 2.0 شکل گرفته و از معماری شارژ سریع 800 ولتی سود می برد. G6 در واقع اولین خودروی برقی ژیپنگ است که از پلتفرم یاد شده استفاده می نماید. قدبلند برقی یاد شده به دو صورت تک و دو موتوره عرضه خواهد شد. مدل تک موتوره 292 اسب بخار قدرت و 440 نیوتون متر گشتاور دارد درحالی که خروجی مدل دوموتوره به 460 اسب بخار و گشتاور آن به 660 نیوتون متر می رسد.

از نظر ابعاد باید گفت ژیپنگ G6 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4753/1920/1650 میلی متری دارد و فاصله بین محوری اش نیز به 2890 میلی متر می رسد. تریم فول این خودرو از لیدار استفاده خواهد نمود هرچند تمامی نسخه ها به صورت سفارشی با سیستم خودران XNGP در دسترس هستند. خودروساز موردبحث می گوید قیمت این خودرو از 34,900 دلار آغاز شده و در نسخه های سطح بالا به 43,600 دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

  • قدرت نمایی اژدر 46 در رژه ارتش/ عکس

  • به حقیقت پیوستن افسانه زامبی ها

  • عکس| لولان 3800 ساله از دل خاک بیرون آمد

باتری شاسی بلند کوپه ژیپنگ G6 را شرکت CALB فراوری می نماید و اگرچه در نسخه پایه از باتری LFP استفاده خواهد شد اما نسخه های فول به باتری NMC مجهز خواهند بود. ظرفیت باتری این مدل ها هنوز اعلام نشده اما بعضی منابع خبری می گویند نسخه باتری ظرفیت 66 کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی 590 کیلومتری خواهد داشت درحالی که باتری 87.5 کیلووات ساعتی مدل های فول تر شعاع حرکتی 780 کیلومتری را به ارمغان خواهد آورد. البته شعاع حرکتی نسخه دوموتوره به علت قدرت بیشتر به 700 کیلومتر محدود خواهد بود. ژیپنگ ادعا می نماید با 10 دقیقه شارژ باتری می توان به شعاع حرکتی 300 کیلومتری دست یافت که علت آن استفاده از معماری شارژ 800 ولتی است. این خودروساز با انتشار بیانیه ای اظهار داشته است:

G6 از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده می نماید که باعث ادغام باتری در بدنه شده و به این ترتیب سوای، ایمنی و سروصدای کلی خودرو بهبود می یابد. این تکنولوژی بعلاوه استحکام پیچشی بدنه را برای پاس کردن استانداردهای ایمنی چین، آمریکای شمالی و اروپا افزایش داده است. علاوه بر این شاسی G6 به وسیله تیمی آلمانی ارتقا یافته تا عملکرد بهتری داشته باشد

ژیپنگ بعلاوه می گوید از نام G6 فقط برای بازار داخلی چین استفاده خواهد نمود. اولین نمونه های این خودرو قرار است از اواخر سه ماهه دوم سال جاری راهی بازار شوند. G6 خودروی مهمی برای این شرکت محسوب می گردد چراکه شاسی بلند پرچم دار G9 نتوانست انتظارات را برآورده سازد. اگرچه چینی ها کوشش های زیادی انجام می دهند اما بازار خودروهای برقی به ویژه در چین شدیداً رقابتی است. از جمله رقبای این خودرو می توان به بی وای دی سانگ L و تسلا مدل Y اشاره نمود.

227321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1713

به "عکس ، این خودروی چینی هم قیمت بنز است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این خودروی چینی هم قیمت بنز است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید