مقایسه هیوندای آزرا 2400 سی سی با خودروهای هم رده

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، بین سال های 1986 تا 1998 نسل اول و دوم هیوندای گرنجور وارد بازار شدند. هدف این خودروها فروش در بازار داخلی کره بود. شرکت هیوندای در آستانه قرن بیست ویکم تصمیم گرفت برای ورود به بازارهای دنیای، نسل سوم گرنجور را با تجهیزات کره ای فراوری کند. نام این خودرو برای تلفظ آسان تر در دیگر کشورها به آزرا تغییر یافت. در سال 2005 فروش این خودرو به اوج خود رسید و نسل چهارم این خودرو در آمریکای شمالی، خاورمیانه و شرق آسیا محبوب شد. نسل چهارم این خودرو بیشترین فروش را از آن خود کرد و در ایران نیز محبوبیت زیادی داشت. نسل پنجم آزرا در سال 2012 به علت طراحی شرقی و مصرف سوخت بالا مغلوب رقیبانی همانند نیسان ماکسیما شد. در این شرایط نسل ششم آزرا کاملاً متفاوت از نسل های پیشین در سال 2016 به بازار عرضه شد و در حال حاضر ترجیح هیوندای فروش این خودرو در بازار داخلی، شرق آسیا و کشورهای دنیا سوم است.

مقایسه هیوندای آزرا 2400 سی سی با خودروهای هم رده

مدل واردشده به ایران نیز مجهز به ضعیف ترین پیشرانه ای 2.4 لیتری با قدرت 190 اسب بخار است، 0 تا 100 کیلومتر موتور این خودرو به عدد 10 ثانیه می رسد که برای رانندگی آرام و بدون عجله مناسب خواهد بود. فنربندی حرفه ای و توزیع وزنِ درست هیوندای باعث شده است تعادل خودرو و فرمان پذیری آن بسیار عالی باشد و بعلاوه، به علت نحوه طراحی این خودرو ابعاد آن در کنترل و دید راننده واقع شده است. عایق بندی مناسب هیوندای آزرا باعث می گردد سرنشینان خودرو بتوانند با آرامش از سواری با این خودرو لذت ببرند.

به طور کلی، هیوندای آزرا مناسب افرادی است که به سدان های خانوادگی و لوکس علاقه دارند و کسانی که دنبال خودروهای جوان پسند و اسپرت هستند از این خودرو راضی نخواهند بود. سدان های کوچک تری همچون فولکس واگن پاسات از رقبای جدی هیوندای آزرا محسوب می شوند و از طرفی سدان های هیبریدی ازجمله کیا اپتیما و هیوندای سوناتا نیز توجه خریداران را به خود جلب می نمایند. در این مطلب فصد داریم به مقایسه هیوندای آزرا 2400 با فولکس واگن پاسات و کیا اپتیما بپردازیم و این خودروها را در کنار یکدیگر آنالیز کنیم.

نمای بیرون آزرا 2400 سی سی

مقایسه هیوندای آزرا 2400 با فولکس واگن پاسات

رقبای اصلی فولکس واگن پاسات در بازار جهانی تویوتا کمری و هوندا آکورد هستند. در بازار ایران می توان فولکس واگن پاسات را یکی از رقبای اصلی هیوندای آزرا 2018 دانست. این خودرو ساخت آلمان است و قیمت بالاتری نسبت به رقبای خود دارد.

با مقایسه هیوندای آزرا 2400 با فولکس واگن پاسات از نظر ظاهری می توان گفت که شاید پاسات جذابیت های آزرا را به همراه نداشته باشد و خودرویی ساده به نظر برسد، ولی ایمنی بالا، آپشن های متعدد، مصرف سوخت پایین و شتاب عالی این خودرو باعث می گردد بسیاری از خریداران به این خودرو جذب شوند. نسل ششم هیوندای آزرا از نظر طراحی و معیارهای لوکس بودنِ درون کابین بهتر از فولکس واگن پاسات عمل نموده است، اما از نظر آپشن ها و امکانات برابر به نظر می رسند و از نظر ارگونومی و راحتی سرنشینان درون کابین نیز هر دو خودرو از شرایط بسیار خوبی برخوردارند.

فولکس واگن پاسات موتور پیشرفته ای از نوع توربو دارد و به همین علت باید از بنزین با کیفیت بالا در کنار مکمل های سوخت برای تغذیه آن استفاده کرد. شاید قیمت بالای این خودرو تنها عاملی باشد که بسیاری از خریداران را از خرید فولکس واگن پاسات منصرف می نماید.

فولکس واگن پاسات با موتور 1.8 لیتری خود توانایی فراوری حداکثر قدرت نزدیک به 183 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر را دارد که رقیب سرسختی برای هیوندای آزرا 2.4 لیتری با حداکثر قدرت 190 اسب بخار و حداکثر گشتاور 241 نیوتن متر محسوب می گردد.

با مقایسه هیوندای آزرا 2400 با فولکس واگن پاسات متوجه می شویم که آزرا برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ هایش از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد، در حالی که فولکس واگن پاسات این کار را از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه انجام می دهد. این جعبه دنده عملکرد نرم و دقیقی را در تعویض دنده ها ارائه می نماید و تأثیر مثبتی نیز در شتاب گیری خودرو دارد. به طوری که فولکس واگن پاسات برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها به 7.9 ثانیه زمان احتیاج دارد که حدود 2 ثانیه سریع تر از آزراست.

از نظر مصرف سوخت نیز پاسات بسیار کم مصرف تر از آزراست و به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 5.8 لیتر بنزین مصرف می نماید که حدود 3 لیتر کمتر از آزراست. فولکس واگن پاسات از نظر فنی بسیار پیشرفته تر و تکامل یافته تر از هیوندای آزراست و درمجموع خودروی کم استهلاک تری نیز هست. بعلاوه کیفیت سواری فولکس واگن پاسات بهتر از آزراست و با این خودرو می توانید لذت ناب رانندگی را تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه فولکس واگن پاسات را با خودروهای هم رده مطالعه کنید.

هیوندای آزرا 2400 در حال حاضر بازار خرید و فروش مناسبی ندارد؛ باوجود کیفیت بالای این خودرو بسیاری از خریداران ترجیح می دهند به سراغ گزینه های منطقی تر از نظر قیمت بروند.

نمای داخلی هیوندای آزرا 2400 سی سی

مقایسه هیوندای آزرا با کیا اپتیما هیبرید 2018

کیا اپتیما یکی از خودروهای پرطرف دار و پرفروش در بازار ایران است. این خودرو نیز مانند برادر دوقلوی خود، هیوندای سوناتا هیبرید، فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کرد. طراحی این نسخه با نسخه بنزینی این خودرو یکسان است و می توان به تغییرات طراحی سپر و جلوپنجره جهت بهبود آیرودینامیک این خودرو اشاره نمود.

با مقایسه هیوندای آزرا 2400 با کیا اپتیما متوجه می شویم که کابین اپتیما نیز طراحی بسیار زیبا و مدرنی دارد و همچون آزرا المان های لوکس بودن در آن دیده می گردد. از نظر سطح امکانات نیز هر دو خودرو از امکانات متعددی بهره مند هستند که آن ها را در دسته مجهز تری از سدان های بازار قرار می دهد. درمجموع هر دو خودرو از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند و نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست و انتخاب از میان آن ها به سلیقه افراد بستگی خواهد داشت.

کیا اپتیما هیبرید 2018 به پیشرانه 2 لیتری بنزینی مجهز است که در کنار یک موتور برقی با بطری پلیمرلیتیوم 1.6 کیلوواتی قرار گرفته و از آن تغذیه می گردد و این نیرو از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های خودرو انتقال می یابد. حداکثر قدرت این خودرو 193 اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن 320 نیوتن متر عنوان شده است. هیوندای آزرا گرنجور 2400 در این رقابت عقب می ماند و با حداکثر قدرت 187 اسب بخار و حداکثر گشتاور 241 نیوتن متر عملکرد ضعیف تری را نسب به رقیب خود ارائه می دهد.

درنتیجه، کیفیت خوب، آیرودینامیک عالی و آپشن های متعدد این خودرو بسیاری از خریداران را به سمت کیا اپتیما هیبرید 2018 می کشاند. کیا اپتیما هیبرید 2018 ارزش خرید بالایی دارد و از خودروهای محبوب بازار ایران محسوب می گردد.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای آزرا 2400 در مقایسه با رقبایش در اختیارتان بگذارد. شما می توانید با ورود به بخش آگهی های خودروی سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش آزرا 2400 سی سی آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اید؟ نظرات و پیشنهاد خودتان را با ما و خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1583

به "مقایسه هیوندای آزرا 2400 سی سی با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای آزرا 2400 سی سی با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید