آژیر خطر خشک شدن خلیج گرگان به صدا درآمد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/گلستان استاندار گلستان از تصویب 900 میلیارد تومان اعتبار برای نجات خلیج گرگان اطلاع داد.

آژیر خطر خشک شدن خلیج گرگان به صدا درآمد

هادی حق شناس عصر امروز نهم مردادماه در حاشیه بازدید از خلیج گرگان، گفت: پیرو بازدید دولت از خلیج گرگان و جلسه ای که امسال با حضور دکتر جهانگیری برگزار گردید، مبلغ 900 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سازمان بنادر، محیط زیست، جهادکشاورزی و وزارت نیرو مصوب شد تا طی 5 سال برای نجات خلیج گرگان اقدامات اجرایی انجام گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر منتظر ابلاغ این اعتبار از سوی دولت هستیم تا جهت نجات خلیج گرگان اقدامات لازم را به عمل آوریم.

استاندار گلستان با اشاره به راه حلهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان، اظهار کرد: بر اساس طرح مطالعات اقیانوس شناسی ایران، مهمترین راه حل برای نجات خلیج گرگان لایروبی کانال های خوزینی و چپاقلی است.

حق شناس ادامه داد: همچنین لایروبی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان و تامین حق آبه های رودخانه های منتهی به این خلیج از دیگر راه حلهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان خواهد بود.

وی گفت: آژیر خطر مبنی بر خشک شدن خلیج گرگان به دولت اعلام شده و منتظر اقدام عملی برای آن هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به خشک شدن 10 هزار هکتار از خلیج گرگان، توضیح داد: در صورتی که اقدامی برای احیای خلیج گرگان صورت نگیرد به سرنوشت دریاچه ارومیه منجر خواهد شد و شهرهای اطراف این خلیج را ریزگردها تحت تاثیر قرار خواهند داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری گلستان، استاندار گلستان عصر امروز به منظور بازدید از خلیج گرگان، از سواحل بندرترکمن و بندرگز دیدن کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 627

به "آژیر خطر خشک شدن خلیج گرگان به صدا درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژیر خطر خشک شدن خلیج گرگان به صدا درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید