71 روستای سمنان مهیای توسعه گردشگری روستایی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/سمنان معاون سرمایه گذاری و طرح های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از وجود 71 منطقه نمونه گردشگری و روستای هدف گردشگری در این استان اطلاع داد و گفت: تعدد و تنوع این ظرفیت ها می تواند به توسعه توریسم روستایی در این استان یاری کند.

71 روستای سمنان مهیای توسعه گردشگری روستایی

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محمد طاهریان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در چند سال اخیر به ایجاد زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگر روستایی در این حوزه یاری نموده است.

وی با بیان اینکه 32 منطقه نمونه گردشگری و 39 روستای هدف گردشگری در سطح این استان وجود دارد توضیح داد: ایجاد تاسیسات گردشگری در روستاهای این استان و افزایش اشتغال در این بخش طی سالیان اخیر از رشد چشمگیری در استان سمنان برخوردار بوده است.

معاون سرمایه گذاری و طرح های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران در مورد تاسیسات گردشگری در حال احداث در مناطق روستایی این استان گفت: در حال حاضر تعداد چهار مجتمع گردشگری در دست احداث در روستاهای این استان وجود دارد و علاوه بر آن 28 اقامتگاه­ بوم­گردی و خانه مسافر روستایی در روستاهای مستعد و گردشگرپذیر این استان نیز در دست بهره ­برداری است.

وی با اظهار رضایت از استقبال روستائیان و مردم محلی از ایجاد تاسیسات گردشگری روستایی، اضافه نمود: خوشبختانه هم اکنون بعضی از روستاییان هم استانی با ورود به این حوزه به ایجاد اشتغال و جذب گردشگر در منطقه خود یاری کردند.

طاهریان با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان از ظرفیت های گردشگری خوبی برخوردارند توضیح داد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به همین دلیل از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش استقبال می نماید.

وی با اشاره به سیاست­های تشویقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع­ دستی و گردشگری برای حمایت از بخش خصوصی اظهار کرد: سازمان با پرداخت یارانه تسهیلات دریافتی سرمایه­ گذاران و تامین بخشی از زیرساخت­های تاسیسات گردشگری از ایجاد رونق و اشتغال در این بخش استقبال می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 195

به "71 روستای سمنان مهیای توسعه گردشگری روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "71 روستای سمنان مهیای توسعه گردشگری روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید