20 هزار شغل امسال در قزوین ایجاد می شود

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/قزوین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید قوانین را چندین بار مطالعه کنند و با رعایت قوانین در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش کنند گفت: دستگاه های خدمات رسان با رعایت قوانین و مقررات باید تسهیل گر باشند و بتوانند در توسعه استان گام های مؤثری بردارند.

20 هزار شغل امسال در قزوین ایجاد می شود

حمیدرضا خان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت هایی توسط واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، بانک ها و خصوصاً صندوق کارآفرینی در راستای تحقق 20 هزار شغل اجرا شده و بخشی از این آمار نیز محقق شده که در این زمینه تمام دستگاه های خدمات رسان نیز به فعالیت پرداختند.

وی اضافه نمود: صنعت به دنبال آن است تا هزار واحد نیمه فعال و راکد در استان را به چرخه تولید با فعالیت بالاتر برساند که اگر این اقدام محقق شود قطعاً 20هزار شغل عملیاتی و اجرایی می شود.

خان پور گفت: اکنون 498 طرح در شهرک های صنعتی وجود دارد با اشتغال 20هزار نفر که تا شهریور سال بعد اگر تسهیلات پرداخته شود این آمار محقق خواهد شد .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ادامه داد: بر طبق برنامه ریزی های اجرا شده بیش از 30 درصد این آمار تا پایان اسفندماه محقق خواهد شد و اکنون نیز 7 هزار شغل محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه قزوین پتانسیل بالایی برای پذیرش مهاجران دارد گفت: باید توجه کرد که مهاجرپذیری می تواند فواید و آسیب هایی داشته باشد که ازجمله فواید آن می توان به تبدیل قطب گردشگری و توریستی اشاره کرد و از این طریق توسعه استان را نیز ارتقا بخشید.

راه ورود مهاجران به استان را نمی توان بست

خان پور شرح داد: نمی توان راه های ورود مهاجران به استان را بست اما می توان با استفاده از ظرفیت های استان در جهت پیشرفت و توسعه استان قدم های مؤثری را برداشت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: در حال حاضر کارگران در کارخانه ها باید به صورت بومی از استان وارد شوند و این در حالی است که اگر کارفرما نیازمند فرد متخصصی باشد که در استان وجود ندارد، می تواند از دیگر مناطق جذب نیرو کند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرستان های استان به واسطه پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به شهرهای بزرگ موجب می شود تا مهاجران ترجیح دهند در شهرستان ها حضورداشته باشند گفت: باید فکر اساسی شود تا بتوان از ظرفیت نیروهای بومی استفاده لازم را برد.

خان پور یادآور شد: به جهت وجود مسائل متعدد هماهنگ کردن چند دستگاه اجرایی باهم کار ساده ای نیست و ما اکنون به دنبال آن هستیم تا تمهیداتی را فراهم کنیم و به واسطه تعامل اجتماعی با یکدیگر مسائل استان را مرتفع کنیم نه اینکه خود نیز به عنوان مانعی بین صنعت و تولید باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اضافه نمود: در بحث صنعت از ابتدای ورود با استاندار هماهنگی صورت گرفت تا به صورت منظم به بازدید از مراکز صنعتی و صنعتگران بپردازیم و تا به امروز این دیدارها به اجرا شده و اثرات مثبتی را نیز داشته است.

خان پور در پایان اعلام نمود: باید به زیرساخت های اشتغال و درآمد توجه کرد و این را در نظر گرفت که بسیاری از افراد که خود را بیکار تلقی می کنند، بیکار نیستند، بلکه به دنبال شغل بهتر هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 330

به "20 هزار شغل امسال در قزوین ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 هزار شغل امسال در قزوین ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید