1299 دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای سال گذشته فراوری شده است

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران (پانا) - معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا به امروز 1299 دستگاه ناوگان ریلی وارد چرخه حمل وقنل ریل شده است گفت سال جاری تا به امروز 521 دستگاه و سال گذشته 778 دستگاه ناوگان ریلی در کارخانجات داخلی فراوری شده است.

1299 دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای سال گذشته فراوری شده است

محمدهادی ضیایی مهرسه شنبه شب دربرنامه گفت وگوی تلویزیونی اضافه نمود : در سال گذشته با فراوری 78 دستگاه ناوگان ریلی در کشور در مقایسه با سال 97 بیش از 84 درصد رشد داشته است و در سال جهش فراوری تا به امروز در مقایسه با سال گذشته 20 درصد در فراوری ناوگان ریلی (واگن باری ، مسافری و لکوموتیو) شاهد رشد بوده ایم.

عضوهیات مدیره شرکت راه آهن اضافه نمود: در سال گذشته با سرمایه گذاری 1270 میلیارد تومان بخش خصوصی برای فراوری ناوگان در مجموع برای 3251 نفر شرایط اشتغالزایی فراهم شد و در مجموع 50 میلیون یورو نیز صرفه جویی ارزی داشتیم.

ضیایی مهر اضافه نمود: امروز با بهره برداری از 70 دستگاه ناوگان جدید دیگر در مجموع سال جاری با استفاده از ظرفیت های داخلی در مجموع 521 دستگاه ناوگان ریلی وارد شبلکه شده که میزان سرمایهگذاری ا 1156 میلیارد تومان و برای 1190 نفر اشتغالزایی شده است، ضمن اینکه 26.8 میلیون یورو نیز صرفه جویی ارزی داشته ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته اجازه نداده ایم حتی یک دستگاه ناوگان ریلی از خارج وارد گردد، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در داخل کشور برای فراوری ناوگان ریلی فراهم شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری در این بخش رغبت بیشتری دارند.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: در سال های اخیر دولت برای توسعه ناوگان و حمل ونقل ریلی با استفاده از ظرفیت های داخلی توجه جدی دارد و حتی برای فراوری این ناوگان بسیاری از خطوط فراوری ناوگان که قبلا تعطیل شده بودند، بار دیگر احیا شدند.

بر اساس این گزارش، هشتمین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش فراوری امروز (سه شنبه - چهارم آذرماه) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

در این مرحله 70 دستگاه ناوگان جدید ریلی در بخش باری و مسافری به بهره برداری رسید و وارد ناوگان ریلی کشور شد.

این واگن ها شامل 57 واگن لبه بلند چهارمحوره، 10 واگن دومحوره حمل کانتینر و یک لکوموتیو بازسازی شده خودکشش ترنست است که توسط شرکت های واگن پارس اراک، واگن سازی کوثر اصفهان، فولاد درخشان اراک و مپنا وارد شبکه شدند.

در این مراسم همچنین از اولین لکوموتیو پارس 33 ساخت شرکت واگن سازی پارس اراک رونمایی شد و خط فراوری لکوموتیو در این شرکت شروع به کار کرد.

سال جاری تا به امروز در هفت مرحله 451 دستگاه انواع ناوگان باری و مسافری و لکوموتیو وارد شبکه ریلی کشور شده بود و امروز نیز 70 دستگاه دیگر به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 875

به "1299 دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای سال گذشته فراوری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1299 دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای سال گذشته فراوری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید