نشست زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تهران (پانا) - یازدهمین نشست ازسلسله نشست های زبان شناخت با موضوع زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزۀ هنری، ساعت 14 تا 16 دوشنبه 7 شهریور 1401 با سخنرانی محمدحسن مقیسه، پژوهشگر و استاد دانشگاه و مؤلف کتاب امین زبان فارسی، درحوزه هنری برگزار خواهد شد.

نشست زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش دفتر پاسداشت زبان فارسی، زبان، یکی از مؤلفه های مؤثر در هویت بخشیدن به تمدن و فرهنگ هنر کشور است. زبان فارسی که بیش از هزار سال سابقه کتابت در فرهنگ بشری دارد و توانسته است از رهگذرمتون منثور و منظوم خود، آثار مانایی خلق کند، همیشه در نگاه بلند ادبا و رهبران فهیم کشور، عزیز بوده است و بزرگ.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سنین نوجوانی به موضوع ادبیات، چه با مطالعه داستان ها و رمان ها، و چه با سیر در اشعار شاعران، مأنوس بوده اند، به خوبی به نقش زبان در پویایی و ماندگاری آثار ادبی پی برده اند. از سوی دیگر، امروزه بر کسی پوشیده نیست که زبان کارکرد سیاسی و بین المللی نیز دارد و یکی از مقولات وحدت سیاسی هر کشور می تواند محسوب گردد.

نشست زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی که با سخنرانی دکتر محمد حسن مقیسه برگزار می گردد، گزارشی از نقطه نظرها، دیدگاه ها، تلاش ها و دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب در باره حفظ و توسعه زبان فارسی در داخل و خارج از کشوراست.

این برنامه به صورت زنده از صفحه حلقه زبان فارسی به نشانی : Instagram.com/h.z.farsi پخش خواهد شد.

گفتنی است، این نشست پیش از این قرار بود که 13 تیر 1401 برگزار گردد و اطلاع رسانی هم اجرا شده بود اما برگزاری آن به علت تعطیل شدن تهران در روز یادشده، به خاطر آلودگی هوای ناشی از مقدار زیاد آلاینده ها و ریزگردها، به تعویق افتاد.

این نشست در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزۀ هنری،طبقه چهارم ، اتاق 207 برگزارمی گردد و حضور در آن برای عموم آزاد است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1606

به "نشست زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نشست زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید