نخستین خانه صنایع دستی در زاوه افتتاح شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه و زاوه از افتتاح نخستین خانه صنایعدستی در زاوه اطلاع داد.

نخستین خانه صنایع دستی در زاوه افتتاح شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز یکشنبه 25 خردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: با راه اندازی این خانه علاوه بر فراوری و عرضه صنایع دستی برای علاقه مندان به فعالیت در رشته های مختلف فراوریات صنایعدستی دوره های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

او گفت: حدود 100 هنرمند در رشته های نمدمالی، گلیمبافی، ابریشمبافی، فرت بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمهقیمتی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه و زاوه اظهار کرد: برای احداث و تجهیز خانه صنایعدستی 900 میلیون ریال هزینه شده که 800 میلیون ریال صرف احداث بنا و 100 میلیون ریال برای تجهیزات هزینه شده است.

شهرستان زاوه در فاصله 170 کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است و دارای 60 جاذبه تاریخی و گردشگری و هشت رشته صنایعدستی فعال است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 510

به "نخستین خانه صنایع دستی در زاوه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خانه صنایع دستی در زاوه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید