مقامات دولت آمریکا به شدت نگران سوء استفاده ترامپ از قدرت هستند

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای اکسیوس، مقامات بلندپایه در دولت کنونی آمریکا به طور فزاینده ای نگران سوء استفاده دونالد ترامپ از قدرت اجرایی خود برای ابطال نتایج انتخابات هستند.

مقامات دولت آمریکا به شدت نگران سوء استفاده ترامپ از قدرت هستند

این مقامات می گویند که ترامپ این روزها بیشتر اوقات خود را با افرادی سپری می نماید که به شدت به نظریه های توطئه معتقد بوده و در خصوص سوءاستفاده فاحش از قدرت رجزخوانی می نمایند.

بیم و نگرانی این مقامات آمریکا دلایل متعددی دارد، از جمله علاقه ویژه ترامپ به صحبتهای بی پرده مایکل فلین مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در خصوص برقراری حکومت نظامی؛ ایده صدور یک فرمان اجرایی برای توقیف و نظارت بر دستگاه های شمارش آرا؛ و انتخاب سیدنی پاول به سمت مشاور ویژه.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا می گوید که ترامپ تهدیدهایی مبنی بر به زندان افکندن سیاستمداران را در حساب کاربری خود در توئیتر بازنشر می نماید و وقت خود را به مصاحبه با افرادی می گذراند که به توهم توطئه مبتلا هستند و آشکارا می گویند که برقراری حکومت نظامی در آمریکا ایرادی ندارد.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک تایمز نخستین بار گزارش داد که در نشست روز آدینه مقامات دولت آمریکا در کاخ سفید، ترامپ در خصوص انتخاب سیدنی پاول به سمت مشاور ویژه برای رسیدگی به پرونده تقلب ادعایی در انتخابات 2020 صحبت نموده است.

یکی دیگر از ایده های جنجالی و مایه نگرانی مقامات آمریکا توقیف دستگاه های شمارش آرا و نظارت سیدنی پاول بر این دستگاه ها در مقام مشاور ویژه ترامپ است.

لازم به ذکر است مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ که در نوامبر امسال از سوی رئیس جمهور آمریکا عفو شد، از جمله مقامات این کشور است که به بروز تقلب در انتخابات 2020 باور دارد و به سبب نزدیکی به ترامپ در طرح و تشویق ایده های جنجالی همچون برقراری حکومت نظامی نقشی محوری ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 866

به "مقامات دولت آمریکا به شدت نگران سوء استفاده ترامپ از قدرت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات دولت آمریکا به شدت نگران سوء استفاده ترامپ از قدرت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید