تور تایلند لحظه آخری: معروف ترین غذاهای تایلندی

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، تایلند علاوه بر جاذبه های گردشگری بی شمار به یک علت دیگر معروفیت دارد و آن هم غذاهای خوشمزه است که در سراسر این کشور پیدا می گردد. اگر قصد دارید به تایلند سفر کنید با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا بعضی از خوشمزه ترین غذاهای تایلند را که در سفر به این کشور باید امتحان کنید به شما معرفی کنیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور تایلند لحظه آخری: معروف ترین غذاهای تایلندی

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

معروفترین غذاهای تایلندی

توم یام گونگ

توم یام گونگ یا سوپ تند میگو یکی از غذاهای محبوب در تایلند است. این غذا با موادی مانند علف لیمو، فلفل، گیاه گالانگال، موسیر و سس ماهی پخت می گردد. میگوی تازه و قارچ و در صورتی که فرم خامه ای دوست داشته باشید، شیر نارگیل به این غذا اضافه می گردد. شهرهای زیبای تایلند

توم خا گای

توم خا گای تقریبا مشابه غذای توم یانگ است با این تفاوت که ادویه و فلفل کمتری در این غذا استفاده می گردد. این غذا با میزان زیادی شیر نارگیل سرو می گردد که به آن حالت خامه ای و غلیظ می دهد. مانند خیلی از غذاهای تایلندی، سبزیجات از پایه اصلی این غذا هستند. برخلاف توم یانگ این غذا با مرغ سرو می گردد.

سوم تام

سوم تام یا سالاد سبز و تند پاپایا یکی از غذاهای مربوط به شمال شرق تایلند است که در تمام این کشور محبوبیت زیادی دارد. این غذا دارای انواع مختلفی است. نوع کلاسیک این غذا با پاپایای سبز، گوجه فرنگی، هویج، بادام زمینی و میگوی خشک شده، شکر، سس ماهی، آب لیمو، سیر و انواع مختلف فلفل تهیه می گردد. تمام این مواد با یکدیگر ترکیب می شوند و این غذای معروف تهیه می گردد. رزرو هتل خارجی

لاب

لاب یا سالاد تند یک غذای تایلندی مربوط به شمال شرق این کشور است. این سالاد با گوشت، قارچ و نعنا تهیه می گردد. لاب انواع مختلفی دارد و گوشت های مختلفی از جمله گوشت گاو یا مرغ در آن استفاده می گردد. اگر به غذاهای تند علاقه ندارید پیشنهاد می گردد این غذا را امتحان نکنید.

پاد پوک تونگ

پاد پونگ تونگ یا کدوی سرخ شده یکی از برترین غذاهای تایلندی برای افراد گیاهخوار محسوب می گردد. اگر این غذا را سفارش می دهید حتماً یک بشقاب برنج قهوه ای در کنار آن برای خود سفارش دهید تا طعم و مزه ای متفاوت را تجربه کنید.

پاد تای

پاد تای یا نودل سرخ شده تایلندی یکی از غذاهای ملی این کشور است و گردشگران زیادی در سفر به تایلند این غذا را امتحان می نمایند. نودل سرخ شده تایلندی معمولاً با میگو یا مرغ سرو می گردد اما نوع گیاهی آن هم هواداران زیادی دارد. در هر کدام از دکه های فروش غذا در گوشه و کنار تایلند می توانید این غذای سالم و مقرون به صرفه آن را پیدا کنید. چطور با بودجه کم به تایلند سفر کنم؟

پاک بونگ

پاک بونگ یکی از غذاهای معروف تایلند است که علت اصلی معروفیت آن سالم بودن آن است. نوعی سبزی مانند اسفناج در روغن سرخ می گردد و با سس سویا، خمیر سویا، سیر، فلفل و چندین نوع ادویه دیگر مزه دار می گردد. این غذا به طور همزمان شور، ترش و تند است و شما هر نوع سلیقه غذایی که داشته باشید این غذا را دوست خواهید داشت. این غذا اغلب با سس صدف می گردد. اما نوع گیاهی آن هم قابل دسترس است.

پانانگ

پانانگ یا کاری تایلندی نسبت به دیگر غذاهای تایلندی که با کاری طبخ می شوند تندی کمتری دارد. به همین علت به غذای محبوبی در میان گردشگران تبدیل شده است. این غذا در حالی که یک غذای تند محسوب می گردد می تواند باعث رضایت افرادی که زیاد اهل غذای تند نیستند هم بگردد. پانانگ اغلب با میگو سرو می گردد اما اگر اهل خوردن گوشت نیستید غذاهای گیاهی را ترجیح می دهید می توانید نوع گیاهی آن را سفارش دهید.

گائنگ کئو وان

گائنگ کئو وان یکی از غذاهای تایلند مرکزی است. این غذا که با نام کاری سبز هم شناخته می گردد یکی از تندترین غذاهای تایلندی محسوب می گردد. در طبخ این غذا از شیر نارگیل و موادی مانند فلفل، زنجبیل، بادمجان استفاده می گردد. برای اینکه از تندی این غذا کم کنید باید میزان زیادی برنج بخارپز شده همراه با این غذا میل کنید. هتل های مقرون به صرفه تایلند

خائو سوی

خائو سوی یا سوپ خامه ای نودل یکی از غذاهای مهم در شمال تایلند است. این غذا با گوشت مرغ یا گاو سرو می گردد اما گیاهخواران می توانند نوع گیاهی آن را برای خود سفارش دهند. از دیگر مواردی که در این غذا استفاده می گردد می توان به لیمو، فلفل، موسیر،ترشی و نودل تخم مرغی اشاره نمود. هر گردشگری که به تایلند سفر می نماید باید حتماً این غذا را امتحان کند.

گای تاد

گای تاد یا مرغ سرخ شده ممکن است یک غذای ملی تایلندی محسوب نگردد اما معروفیت زیادی در این کشور دارد. این غذا با مزه دار کردن بال های مرغ در انواع ادویه ها، آرد برنج، سپس سرخ کردن آن تهیه می گردد. این غذا به عنوان یک غذای بیرون بر بسیار ایده آل محسوب می گردد. شایعاتی که در خصوص تایلند صدق نمی نمایند

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1350

به "تور تایلند لحظه آخری: معروف ترین غذاهای تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: معروف ترین غذاهای تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید