لالجین بازوی توانمند برای توسعه در گردشگری

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، خبرنگاران/همدان شهر لالجین دارای مزیت ها و ویژگی های بالایی در زمینه سفال است و سابقه طولانی بیش از 3 هزار سال دارد.

لالجین بازوی توانمند برای توسعه در گردشگری

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تابستانی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، وجود افزون بر 5 هزار هنرمند، فراوری روزانه 100 هزار قطعه سفال و صادرات بیش از 40 میلیون دلار در سال و ارائه بیش از 2 هزار نوع طرح و تنوع باعث شد تا شهر لالجین برای دنیای شدن شهر سفال نامزد و در نهایت نائل به کسب این عنوان گردد.

استراتژی توسعه استان گردشگری است و توانمندی های شهر لالجین در گردشگری به واسطه دنیای شدن برجسته است. کارشناسان بر این باورند که برنامه ریزان استان برای تحقق محورهای توسعه ضروری است، به جد وارد عرصه برنامه ریزی شوند تا برای فعلیت یافتن این توانمندی و تحقق این استراتژی گام های اساسی بردارند.

در نگاه نخست آنچه معین شده تخصیص 500 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد موزه سفال است که از سوی استاندار برای آن درنظر گرفته شده و حال جذب و تزریق این اعتبار از اولویت های مهم است.

بر این اساس در ماه های اخیر جلسات متعددی در راستای معرفی کردن ظرفیت های دنیای در لالجین برگزار شده است. در روزهای اخیر به این بهانه نشستی برپا شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان بهار گفت: اگر بخواهیم داشته های استان همدان را در دنیا تبلیغ کنیم به هزینه ای گزاف نیازمند خواهیم بود اما هم اکنون شهر دنیای لالجین این اقدام را سهل و آسان برای مسئولان استانی نموده است.

محسن مرادی پناه توضیح داد: شهرداری و اعضای شورای اسلامی اعتبارات ویژه ای برای شهر دنیای لالجین از سوی شهرداری هزینه نموده اند که مسئولان استانی باید به این مهم توجه نمایند و اعتبارات خاصی باید برای این شهر لحاظ گردد که در این راستا استاندار همدان 500 میلیون تومان اعتبار برای این مهم تخصیص داده است که مسئولان امر برای جذب این اعتبارات باید کوشش نمایند.

وی ادامه داد: در استمرار دنیای شدن لالجین باید منظر و سیمای شهر تغییر یافته و فعالیت های استمرار یابد و باید هر سال یک ردیف به ردیف های اعتباری شهر لالجین افزوده گردد تا لالجین بتواند همچنان آبروی استان را در کشور حفظ کند و باید یک کارگروه سیار منظر شهری به لحاظ دنیای شدن این موضوع را در سطح شهرستان و لالجین هم داشته باشیم و بدانیم چه اتفاقاتی باید در لالجین بیفتد که در قالب این کارگروه مبلمان و دکوراسیون شهری نیز مدنظر قرار گیرد.

در کارگروه ویژه گردشگری نیز باید با جدیت وارد شده و اتفاقات خوبی برای لالجین باید بیفتد و کار هنرمندان سفالگر لالجین نیز باید در امر آموزش ساماندهی و خط دهی گردد و هنرمندان و سفالگران گام های جدی تری بردارند و متأسفانه تورهای گردشگری زیادی در کل کشور داریم اما لالجین همچنان در این مقوله لنگ می زند.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز شهر دنیای سفال را در ایجاد اشتغال مؤثر دانست و گفت: اشتغال بسیار مهم بوده و دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید و نظام جمهوری اسلامی است که باید از این طریق گامی برای بهبود شرایط اشتغال در استان همدان برداریم.

محمدرضا عراقی اظهار کرد: درنظر دریافت اعتبار برای پروژه های فرهنگی نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری هدفمند است که این اتفاق باید در حوزه گردشگری همدان عملیاتی گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز با تأکید بر بالا بردن سطح صادرات گفت: با صادرات بالا فرصت شغلی در این زمینه ایجاد می گردد و باید از ورود محصولات چینی به کشور جلوگیری شده و سفال لالجین بر اساس سلیقه های عمومی ساخته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 193

به "لالجین بازوی توانمند برای توسعه در گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لالجین بازوی توانمند برای توسعه در گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید