فعالیت نسیم شمال در سکوت متوقف شد

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، سید سجاد بالاد مدیر کتاب فروشی نسیم شمال در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به فعالیت هشت ساله این کتاب فروشی گفت: در این هشت سال ارتباط نسبتا خوبی با مردم و اهالی ماسال داشتیم اما به دلیل مسائل مالی در روزهای پایانی سال 1398 مجبور به تعطیلی این کتاب فروشی شدم.

فعالیت نسیم شمال در سکوت متوقف شد

وی ادامه داد: عدم استقبال مردم از کتاب فروشی را می توان عمده ترین دلیل من برای تعطیلی این فروشگاه دانست زیرا درآمد جوابگوی هزینه های جاری ما نبود.

بالاد با بیان اینکه چندین سال با عشق و علاقه این کار را دنبال کردم، بیان کرد: همه هزینه اجاره محل و کارمندان و سایر هزینه ها مثل آب، برق و .. را از جیب پرداخت می کردم اما اواخر سال گذشته دیدم هیچ فایده ای ندارد.

وی یادآور شد: به همین دلیل تصمیم به تعطیلی این کابفروشی گرفتم و فعلا همه کتاب ها را در انباری قرار دادم زیرا وقتی برای فروش اقدام کردم متوجه شدم کتاب را کیلویی 500 تومان از من خریداری می نمایند که با توجه به کوشش و زحماتی که برای تالیف و فراوری یک اثر صرف می گردد این میزان بسیار تاسف آور است.

بالاد با بیان اینکه من کارمند یک اداره خصوصی هستم، گفت: در این مدت با حقوق شخصی ام کتاب فروشی و هزینه های جاری آن را اداره می کردم اما اینکار دیگر مقرون به صرفه نیست زیرا کتاب در سبد خرید مردم قرار ندارد و این موضوع با شرایط مالی جامعه ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به فضای 20 متری کتاب فروشی شرح داد: طی این سال ها کوشش داشتم در بعضی طرح ها شرکت کنم ولی اجرای طرح های حمایتی و تخفیفی به تنهایی کافی نبود و برای توسعه خدماتی که می خواستم به مخاطبانم بدهم احتیاج به وام و تسهیلات بود.

بالاد تاکید نمود: متاسفانه از قشر کتابفروش هیچ حمایتی نمی گردد و همکاران ما باید با کمترین امکانات در رقابت با رسانه های جمعی و فضای مجازی فعالیت نمایند و طبیعتا اگر این کار توسعه و گسترش پیدا نکند نمی تواند موثر باشد؛ مساله ای که من نتوانستم هزینه های آن را تامین کنم.

وی همچنین درباره تعطیلی کتاب فروشی و بازخوردهایی که طی یک ماه اخیر گرفته است، شرح داد: اواخر اسفندماه و در بحبوحه بحران کرونا کتاب فروشی تعطیل شد و در این مدت تا امروز هیچ مسوول، سازمان یا نهادی به سراغمان نیامده اند تا جویای چرایی تعطیلی تنها کتاب فروشی شهر شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 470

به "فعالیت نسیم شمال در سکوت متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت نسیم شمال در سکوت متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید